søndag den 3. januar 2010

Planer for det nye år

Som tidligere skrevet har jeg altså en rygrad som en regnorm!
Jeg startede det nye år med at gå en tur på udsalg i Fandango i går, hvor jeg købte garn til en kjole jeg længe har haft kig på. Nå ja - så røg der også lige lidt lækkert Noro garn på tilbud ned i kurven.
Når nu man har en sød mand, der selv foreslår at man tager på udsalg og misbruger Dankortet og ovenikøbet gider agere chauffør - så er det svært at modstå:-)
Men ellers har jeg bestemt seriøse planer om at få nedbragt mit garnlager i år. På pindene lige nu er jakken/cardiganen Cikorie fra Tante Grøn, som jeg købte i efteråret. Jeg har også gang i et babytæppe til min datter og endnu en cardigan til mig selv - Moch Cardi. Først når et af disse projekter er færdige, kommmer kjolen på pindene, men den skal strikkes forholdsvis hurtigt, så jeg kan få brugt den i vinter.
Derudover har jeg stadig planer om Anette Danielsens siksak-nederdel, og så er der 3-4 af hendes børnedesigns jeg gerne vil strikke til børnebørnene.
Mere vil jeg simpelthen ikke planlægge, for jeg kender mig selv godt nok til at vide, at så føler jeg mig stresset og presset, og så er hele strikkefornøjelsen væk. Der skal også være plads til spontane inspirationer fra Jer andre:-)
Nyt på bloggen i år bliver en faktaboks. Der er flere, som e-mailer til mig om pindestr., garn osv., og det må I bestemt gerne blive ved med, men jeg tror, at en faktaboks måske kan afhjælpe nogle af spørgsmålene.
Derudover bliver bloggen stadigvæk en blanding af meget strik, lidt bolig/loppefund, boganmeldelser og rejsebeskrivelser samt hvad jeg nu ellers lige p.t finder interessant:-)
Herunder et lille smugkig på mønstret i Cikorie-jakken. Farven er desværre helt hen i vejret, men når cardi-en er færdig, vil jeg bestræbe mig på, at tage nogle ordentlige billeder. Tror nemlig den bli`r rigtig flot.

12 kommentarer:

Berit sagde ...

Du har allerede lagt planer for mere end jeg kan nå at strikke på et år, tror jeg. Men det lyder meget spændende og jeg glæder mig til at lade mig inspirere. Tak for i år, Irene og godt nytår!

Unknown sagde ...

Spennende, jeg synes du har allerede mange planer. Jeg gleder meg til å se. Jeg er typen som har alt i hodet og endrer etterhvert. ;))

Jeannette Mariae sagde ...

Åh, alle dine projekter. Kender jeg dig ret, er du jo færdig inden udgangen af foråret. Jeg tror næppe at jeg kender nogen, der er så hurtig med pindene som dig, kære du.

Jeg glæder mig rigtigt meget til at følge alle dine dejlige indlæg.

Stort knus fra engens land ;-)

Karin Grøn sagde ...

Den bliver sørme fin. Jeg er i gang med at vinde alt mit garn op på nøgler med mit nye krydsnøgleapparat som jeg lige har skullet lære at kende, men det fylder alt for meget når det ligger i store fed i stedet for nøgler. Det er blevet sådan at jeg har en masse garn liggende men jeg kan mærke at det ikke giver dårlig samvittighed men derimod inspiration for jeg har næsten ingen opskrifter så jeg bestemmer selv hvad jeg vil bruge det til eller om jeg vil gemme det i 100 år. Det synes jeg er frihed men kors hvor er det kedeligt at vinde garn.

Samtal från min trädgård sagde ...

Dejligt mönster som du viser, og jeg tror også at du ret hurtigt får dina projekter på pindene.
Hvilken mand at have, som agerer chaufför på udsalg, en dröm!

Tine sagde ...

Sikke da en masse dejlige planer.
Glæder mig til at følge dem :-)

Den der rygrad. Tror du det smitter ?
For sådan en har jeg også :-)

Ses snart!

Irene sagde ...

Berit - i lige måde!
Snakkemunn - Tak!
Jeanette Mariae - Tusind tak!
Karin - det er skønt med et krydsnøgleapparat:-)
Tine - jeg ved sørme ikke om det smitter:-)

Annette sagde ...

Irene, jeg glæder mig som altid til at se, hvad du har på pindene og bestemt ikke mindre til at se, hvad der kommer ud af dine loppemarkeds besøg.

Tina Liel sagde ...

Det var da en dejlig mand der selv opfordrer til udsalgs amok. Glæder mig til at følge med i din blog. En god uge til dig. KNUS

Helle : sagde ...

Det er et rigtig flot mønster du har gang i, glæder mig til at se den færdig.

Sikke en masse planer du har, jeg tager det lidt stille for tiden. Har gang i den nederdel som du beskrev, syntes at den er lidt kedlig at strikke, men den bliver nok super god.

Strikkeheksen sagde ...

Det er også altid min mand, der lokker mig i uføre ;-) Det er jo ikke til at ha´ med at gøre ;-)

Jeg glæder mig helt vildt til faktaboksen, jeg synes det er så dejligt, hvis man nu selv vil strikke det samme, at alle oplysninger er tilgængelige :-)

Er lige blevet færdig med Annette Danielsens nederdel, dvs. jeg skal lige sy belægningen op forneden - den er skøn, kan jeg love dig. Jeg regner bestemt med at ha´ den på, på søndag, så kan du jo studere ved selvsyn. Glæder mig helt ustyrligt :-)

Gitte sagde ...

Det er dejligt med planer og mål ;-)

Kender godt det der med den manglende rygrad. Lider af samme "virus"....

Er sikker på at det var et uundværligt "kit" du fik med hjem fra Fandango.