søndag den 9. oktober 2011

Levenwick

En asymmetrisk cardigan af Gudrun Johnston.
Den har været hurtig at strikke. Opskriften er velskrevet og omhyggelig.
Det er en top-down cardigan - alt er strikket sammen, så der kun er et par tråde at hæfte og knapper at sy i til sidst. De fine knapper fra Birthe Sahl har jeg fået af Lene.
Det er en enkel cardigan med effektfulde detaljer - det asymmetriske look og de fine i-cord kanter forneden på de trekvartlange ærmer og på bullen. Levenwick er en tætsiddende cardigan, der sidder fantastisk godt. Ærgerligt at jeg ikke kan vise det, men jeg vil altså ikke fotograferes, før jeg har hår på hovedet igen:-)
Jeg har glemt lommen, men den kommer på senere, da jeg lige synes den er prikken over i-et:-)
Det er første gang jeg strikker med Rowan Felted Tweed. Det er et lækkert garn, der desværre "fælder" lidt også efter vask, men er utrolig blødt og skønt at have på.
FAKTABOKS:
Design: Levenwick af Gudrun Johnston
Garn: Rowan Felted Tweed
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 270 gram
Farve: Petroleum
Købt hos: Stofbutik ved Rådhuset
Pinde: Knit Picks 3 1/2
Str.: L

38 kommentarer:

Rikke sagde ...

Hvor er den flot Irene. Enkel og smart. Den tror jeg at jeg må igang med. Farven er også fantastisk....

Tine sagde ...

Hvor er den blevet flot!!
Den er jeg da vist også nødt til at have på min to-do liste :-)
Knapperne er helt perfekte til, og når lommen kommer på, ja så går alt da vist op i en højere enhed!

Helle sagde ...

Den er superflot --Igen rigtig øv jeg ikke kan det der med Engelske opskrifter --ellers var jeg startet lige nu ---Flot farve du har valgt

GrenDesign sagde ...

Hvor er den fed - skøn farve!
Gad ellers godt se den på, kan du ikke overveje at " skære hovedet af" billedet før du poster :-)

Eva sagde ...

Hvor er den smuk:)

Zarina sagde ...

Hold da op den er flot og super elegant.

Gitte sagde ...

Den er bare SÅ FLOT - enkel og alligevel helt speciel med den smukke, smukke lukning. Knapper passer helt perfekt. En virkelig skøn sag du har fremtryllet.

Dine hatte er også bare så fine. Beklager jeg ikke har nået at kommentere.

Æv - Irene at vi ikke nåede at mødes. Men - Jeg tænkte nok at I var smuttet hvis I allerede var derinde ved 15 tiden......

Det kunne da absolut være en mulighed med den vinrød fra Garnudsalg..... ;-)Tror den vil være med til at stabilisere? (er bange for at få "numse" i kjolen)

Mariann sagde ...

Super flot cardigan du har fået lavet, og sikke nogle fine kanter .
(dine hatte er altså også rigtig fine :-)

Unknown sagde ...

Så nydelig den var. :))

Birte sagde ...

Hvor flot og elegant, virkelig.

Hilsen Birte

MetteNS sagde ...

Hvor er den smuk din nye cardigan (dejlig farve).:)

Ann sagde ...

Elegant model og meget smuk farve.
Jeg glæder mig til en dag at kunne se den "på".

nynne sagde ...

Marvelious - er totalt forelsket i den cardigan.
Glæder mig til at se den "rigtigt"

Liselotte sagde ...

Den er meget smuk i din yndlingsfarve, Irene. Jeg glæder mig til, at vi "får lov" til at se dig sammen med den :-)

Jette sagde ...

Den er godt nok flot, kunne også godt tænke mig at se den på.

Sylvia sagde ...

Den er da bare helt fantastisk!!

Karin Grøn sagde ...

Smuk og meget anderledes cardigan - egentlig. Mønstret er på kanterne, der er asymmetriske og kraven er en standkrave. Det har jeg vist ikke set før- det er en meget fin model. Tillykke med den

Kludemutter sagde ...

Den er super fin ;)
På vist på den meget lange liste.

Yt

Fru Knudsen sagde ...

Den er virkelig flot, og så enkel, den virker elegant. Åh hvor er jeg træt af at jeg ikke kan få mig taget sammen til det der med de engelske opskrifter

Ulla Røjkjær sagde ...

Endnu en fantastisk cardigan fra din hånd Irene.
Du må spise lidt flere vitaminer så dit hår vokser lidt hurtigere. Vil så gerne se den på.;OD

Strikkefuglen sagde ...

Wauv hvor er den flot :-) med smuk kant og knapper.

Unknown sagde ...

Smuk, smuk, smuk. Bliver vist nødt til at give dine optegnelser karantæne et stykke tid. Får lyst til at strikke alle de dejlige cardigans du viser, og har desværre ikke tiden til dem alle.

vibstrik sagde ...

Hvor er den smuk!

Lin sagde ...

Laekker model. Den maa jeg da ind og have et kik paa.

Helle sagde ...

Den var virkelig skjønn. Forseggjort med blondekanter i hals og i lukkingen.

amstrik sagde ...

hej
den er da kanon flot..

Quiltepigen sagde ...

Whauw hvor er den bare skøn og så enkel og anderledes.

Kirsten sagde ...

Hvoe er den flot ! Farven falder også lige i min smag. Jeg bliver helt inspireret :-)
Du må finde en smart hat, sætte den lidt på skrå, så du kan se eksotisk og mystisk ud på billederne :-)

dqpage sagde ...

hvor er det da bare en flot bluse !
og især kanten sætter lige prikken over i'et.
hilsen Mona

Lene sagde ...

Den var kjempe flott! Nydelig farge :D

Trillemus sagde ...

Den er virkelig flot og anderledes. Super farve.

Kh Mette

Irene sagde ...

Tusind tak for alle Jeres søde og positive kommentarer!

Dorthe sagde ...

Hvor er den smuk. Den kunne jeg godt tænke mig at strikke. Men hvis opskriften er på engelsk tror jeg ikke jeg tør.

Irene sagde ...

Dorthe: Det er altså ikke så svært at strikke efter engelske opskrifter. Der er god hjælp at hente på nettet. Der kan findes en liste over engelske strikkeudtryk oversat til dansk.

eKirsten sagde ...

Den kan jeg godt lide!

Benedicte sagde ...

Hvor er den dog smuk; det kribler lidt i fingrene, men den må pænt ind i en (meget) lang kø...

Berit sagde ...

Så flot! Den er kommet på listen :-)

Sidsel sagde ...

Den er helt vild smuk. Og en meget smuk farve. Den ser svær ud at lave med de fine kanter. Tillykke med den.