tirsdag den 22. november 2011

Spring Leaves

Uden tvivl et af de mest udfordrende stykker strik jeg nogensinde har begået:-)
Men samtidig også det sjoveste strikketøj i lang, lang tid:-) Jeg kedede mig ikke et sekund, og jeg nåede slet ikke at blive træt af mønstret. Jeg er og bli`r en lace-strikker:-)
Jeg har strikket den lidt længere end opskriften foreskrev.
Desuden kunne jeg ikke få indtagningerne på bærestykket til at passe. Jeg kunne godt forstå princippet, men mit masketal passede ikke:-) Så jeg måtte selv til at regne, og det er absolut ikke min stærkeste side:-) Men jeg synes, at jeg er sluppet meget godt fra det:-)
Jeg er stoppet et halvt "blad" tidligere i halsen, så der er blevet en bådformet halsudskæring. Jeg kan ikke med trøjer, der går helt op i halsen.
Garnet - så lækkert! Babyblødt efter vask.
Jeg er så glad for trøjen, synes den er helt fantastisk og er sikker på, at jeg nok skal få brugt den meget:-)
I skal nok få et billede med "indhold" så snart som muligt.
FAKTABOKS:
Design: Spring Leaves af Agnes Kutas
Garn: Rowan Pure Wool DK
Garn fra lager: Tja - egentlig købt til et andet projekt
Anvendt: 475 gram
Farve: Lys mint
Købt hos: City Stoffer
Pinde: Knit Picks 3 1/2 og 4
Str.: M/L

30 kommentarer:

Sylvia sagde ...

Fantastisk flott, Irene!!!

Lavendel sagde ...

en smukkert!!!

Strikkefuglen sagde ...

Den er utrolig smuk :-)
Du tryller garnet om til de smukkeste trøjer.
God dag

Unknown sagde ...

Hvor er den flot - sikke et arbejde.

Kirsten Amstrup sagde ...

Sluppet godt fra det - ja, det ved gud du er. Hvor er det et flot stykke arbejde i en dejlig farve.

Unknown sagde ...

Uff, hvor er den flot, kan sørme godt forstå du har nydt at strikke den. Tænker også at den rammer din sædvanlige elegance på bedste vis.(sådan opfatter jeg dig Irene, uden at "kende" dig. Jeg har jo fulgt med dine trøjestrikkerier ;0))

Eva sagde ...

For dælen da, - sikke et flot stykke strik. jeg kan godt forstå, at du ikke kunne nå at kede dig, for der var vist meget at holde rede på.

Mariann sagde ...

Nej, hvor er den bare flot :-)
Flot at du lige selv kan få regnet dig frem til indtagninger, så det kommer til at se ordentligt ud, sammen med mønsteret.

Quiltepigen sagde ...

Åhh den er bare så flot Irene,du er fantastisk dygtig.

Pernille sagde ...

Ej hvor er den bare flot og elegant Irene, den er så meget dig. :)

Anonym sagde ...

Den er da utrolig smuk den bluse, så smuk ... og dejlig farve, den kunne jeg godt finde på at gøre efter engang.

Trillemus sagde ...

Fantastisk flot trøje. Endnu engang er jeg imponeret over dit strikke tempo.

Kh Mette

fru westerskov sagde ...

Den er virkelig smuk :)

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Tillykke, så har du begået endnu en smuk sag, denne er måske den smukkeste.

Nete sagde ...

Ah, hvor er den smuk.

dqpage sagde ...

smuk, smuk ..
tillykke med den.
mvh Mona

Kirsten sagde ...

Den er virkelig, virkelig flot. Kan også rigtig godt li' farven.

Merete sagde ...

Hold kæft Irene, hvor er den smuk. Farven er bare fantastik

Birthe sagde ...

Den er super smuk , fantastisk mønster :-)

Birgitte sagde ...

Skønt! Synes din halsudskæring og -indtagninger er langt flottere end originalens - godt klaret!

Fru Kahr sagde ...

Det må have været et kæmpe stykke arbejde, men som du skriver, så er du jo en lace-strikker;-)

Frujensensunikum sagde ...

Ihh hvor er den skøn !!!

kh Jane

Uldbegavet sagde ...

Den er da helt fantastisk, utrolig flot. Den kan jeg godt forstå du er glad for, og så er det lige din farve.

nynne sagde ...

sådan Irene- den er da kanon flot!!!!!!

Anonym sagde ...

Wauv............ den er godt nok flot! - siger en ellers-svær-at-imponere-midtjyde

mona sagde ...

Hold da op Irene - den er smuk! et flot stykke arbejde.
Jeg synes at halsen er blevet meget smuk.
Tænk at du sådan kan strikke selv om du sidder i smertehelvede, du er en sej kone er du ;-)

Camilla sagde ...

Jeg er fuldstændig vild med den! Glæder mg til at se den med indhold :)

Berit sagde ...

Jeg kan godt forstå, at du er meget tilfreds med blusen, for den er utrolig flot!

Birte sagde ...

Beautiful - simpelthen

Hilsen Birte

Rikke sagde ...

Hvor er den smuk Irene!