torsdag den 31. december 2009

Nytårsaften 2009


Nytårsaften skal vi tilbringe i et sommerhus i nærheden af Aalbæk sammen med en god veninde og hendes mand, mens Alexander tester om huset her kan holde til en teenagefest:-)
Min veninde og hendes mand er lige så glade for både at tilberede og spise god mad som vi er, så vi har lagt an til en ambitiøs nytårsmiddag. I eftermiddag går vi alle fire i køkkenet og kl.18 sharp er vi klar til at høre på Dronningen.
Det kan se ud som om vi skal have vældig meget at spise, men alt bliver portionsanrettet og i tapas-størrelse.
Jeg glæder mig både til den gode mad, men også til det gode samvær. Vi fire plejer at nyde hinandens selskab og samtaleemner løber vi bestemt ikke tør for:-)
Her er menuen:

NYTÅRSMENU 2009
***
SMÅ HAPSER TIL DRONNINGENS NYTÅRSTALE

Rejesnegle
Jordskokfritter
Jomfruhummerhaler
Dadler med pancetta
Champagne
***
FORRET

Mini-rösti med kammuslinger og thaibasilikumcreme
Serranoskinke m. mango i chiliolie

***
HOVEDRET

Vagtler med druer
Lammemørbrad med salat
Spinatmuffins m. rødløg og peberfrugt
Oksemørbrad m. svampe
***
DESSERT

Brændte figner i cognac m. råcreme
Chokolademousse med appelsin

***
Kaffe
Hjemmebagt kransekage

10 kommentarer:

Merete sagde ...

Sikke en menu, det lyder lækkert. I må også have et godt nytår.
Merete

nynne sagde ...

Rigtig god fornøjelse - både med at nyde og tilberede maden. En eftermiddag i køkkenet sammen med andre der nyder mad er fantastisk hyggeligt

damsgaarden sagde ...

Det lyder som en dejlig menu at komme ind i det nye år på og hjemmebagt kransekage uhmmm. :-)

Tine sagde ...

Mine tænder løber helt i vand når jeg læser jeres menu!
Rigtig god fornøjelse.

Og rigtig godt nytår til dig og famlien.

Fynpige sagde ...

Lækkert mad !! Og rigtig Godt Nyår !

Samtal från min trädgård sagde ...

Sikke en dejlig meny, den lyder virkelig af madgläde, inspirerende.
Jeg håber at I kommer godt ind i det nye år.

Strikkeheksen sagde ...

Med den menu skal I nok komme godt ind i det nye år :-) Her står den på Sushi fra restaurant Karma i Frederikshavn.

Rigtig godt nytår :-)

Jeannette Mariae sagde ...

Sikke en menu I fik. Vidunderligt!

Stort Nyt Års knus fra engens land ;-)

Helle : sagde ...

Hej Irene

Rigtig godt nytår til dig, og tak for alle dine kommentar i løbet at året som er gået. Jeg glæder mig til vi måske snart skal ses igen.

Uha jeg så lige din cirkeltrøje igen, den er bare så flot og sikke en farve.

Knus
Helle

Annette sagde ...

Rigtig godt nytår. Hvor ser den menu lækker ud....Uhmmmmm.