onsdag den 27. april 2011

Yndige Coco

Jeg kom hjem igen i mandags, selv om jeg langt fra er rask. Men der er ved at være styr på infektionen, og jeg ville gerne selv hjem. Man sover nu en gang bedre hjemme i sin egen seng.:-) Jeg kan stadigvæk stort set ingenting spise, så det er den helt store udfordring. Jeg har netop lånt Jane Åmunds bog: "Janes køkken," og hun har faktisk en del gode ideer til kost til stråleskadede mund/hals patienter. Det er en effektiv slankekur at spise så lidt - men bestemt ikke sundt.
Jeg vil gerne takke for alle de søde kommentarer og indlæg rundt omkring på bloggene. Jeg bliver helt forlegen over al den ros, men indrømmer også at det luner:-)
Jeg prøver at læse lidt blogindlæg hver dag, men har desværre ikke kræfter til at kommentere på dem, men tro mig - alt bliver læst:-)
Og nu synes jeg ikke det skal handle mere om sygdom!
Nu til noget meget sjovere og mere interessant!

Jeg var faktisk allerede færdig med Coco inden jeg kom på hospitalet, og jeg er yderst tilfreds med den..
Opskriften er supernem at gå til. Jeg har fulgt den slavisk og ikke ændret en tøddel. Det har været en fornøjelse at strikke den fra ende til anden. Jeg elsker det lille Zimmermann-mønster( jeg forbinder det mønster så meget med Elizabeth Zimmmermann) og bliver aldrig træt af at strikke det..
Garnet skal også have et par ord med på vejen, for det er jeg godt nok meget begejstret for. Det er let, lækkert blødt og meget nemt at strikke med. Jeg skyndte mig at købe en hel cone mere, men jeg kan mærke, at det kribler i fingrene efter at erhverve mig en cone af hver farve. Ikke at jeg ved lige hvilke projekter det skal bruges til, men bare så man har lidt - til enhver lejlighed - I ved :-D
Coco er simpelthen et hit - med blå baskerhue og Charlotte Sparre silketørklæde passer den til både jeans og nederdel, og den er også velegnet over bare brune arme på en kølig sommeraften.

FAKTABOKS:
Design:  Coco fra Lene Holm Samsøes bog : Mere feminin strik
Garn: Cashmere 6/2 fra Garnudsalg.dk i farven Himmel
Garn fra lager: Nej
Anvendt: 400 gram
Farve: Himmel
Købt hos:  Garnudsalg.dk
Pinde: Knit Picks 3 1/2
Str.: M/L

39 kommentarer:

Merete sagde ...

Irene, hvor er det dejligt at du er kommet hjem i vante omgivelse. Trøjen er super flot og sikke en skøn farve.

Mette sagde ...

Hej Irene. Dejligt at høre, at du er hjemme igen. Du er altså for sej!
Meget smuk Coco, og med det du siger om garnet, MÅ det prøves. Fortsat rigtig god bedring. Hilsner og tanker. Mette

Ann sagde ...

Dejligt at høre din stemme igen :-o
Smuk Coco.

Eva sagde ...

Jeg kom lige i tanke om et lille citat fra Matador:

"Du er en bemærkelsesværdig kvinde" (Kristen Skjern til Elisabeth).

Det citat passer lige på dig.

Og den Coco er da lækker, lækker.

Liselotte sagde ...

Velkommen hjem, Irene. Det er velfortjent og sikkert rigtigt dejligt :-)

Coco er smuk. Den blå farve er jeg så forelsket i og en cone står også her og venter på det helt rigtige projekt... og det kunne da godt synes, det skal være netop Coco. Tak for inspirationen :-)

Birte sagde ...

Superdejligt at ha´ dig på blogggen igen.
Og skøn trøje, minder den ikke meget om Amaya som jeg har strikket blandt andet inspireret af dig? Og for øvrigt været glad for.

Hilsen Birte

Rie Nielsen sagde ...

:-)super flot trøje.

Fríða sagde ...

velkommen hjem, og sikke en skön tröje du har fået dig, i en vidunderlig farve.
kh.fra Island
Frida

Helle sagde ...

Velkommen hjem. Dejligt at se at de ikke har taget lysten til strik og garn fra dig. Den coco skal jeg da vist også have set nærmere på.

Karina sagde ...

Kære Irene.

Hvor er det dejligt at læse, du er hjemme igen.
Og ikke helt har mistet modet, selvom du ikke har det nemt for tiden.

God bedring.

KH

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Dejlig at du er kommet hjem igen og sikke en flot trøje du har lavet der.;)

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Velkommen i blogland igen og dejligt at "se" dig igen omend i en lettere vingeskudt udgave. Selvom det er på en træls baggrund, så har du været anledningen til at vi herhjemme har fået talt om hvad vi rigtig gerne vil. Du skrev bl.a. :
En af de første tanker, der røg igennem mit hoved, da jeg havde sundet mig lidt var: " F... osse - hvis ikke jeg når at fejre min 60 års fødselsdag(om 2 år), så vil jeg snart holde en fest". Man er vel ikke for ingenting gammel partypige, der elsker at fyre den af:-)
Så Michael og jeg har allerede aftalt, at vi holder en fest til sommer i vores nyrenoverede have:-)
Jeg glæder mig til at se mange flotte trøjer fra din side, og at høre om den kommende havefest.

Strikkeglæde sagde ...

Hvor er den flot - den bog må jeg også have - håber jeg vinder den i Fanmilie Journalens konkurrence - ellers må jeg jo købe den.

Godt at høre du er hjemme, jeg håber du får gang i spisningen...

Garn, hund & kat sagde ...

Dejligt du er kommet hjem igen :-) og hvor det dog en lækker trøje

Strikkefuglen sagde ...

Dejlig at høre ,at du er hjemme igen. Trøjen er super flot, skøn farve. Fortsat rigtig god bedring.

Kludemutter sagde ...

Velkommen hjem igen ,)
Håber snart du kan komme til at spise lidt fast føde igen.
Fint sæt du der har fået/lavet ;)
Der er nu mange fine modeller i den bog.

Yt.

Marianne sagde ...

dejligt at vide at du er hjemme igen - håber det allerbedste og at du finder noget i Jane's bog der frister...:)
super skøn sommersag i den smukkeste blå/lilla farve
kram♥

Christina sagde ...

Så skønt at du igen har smukke kreationer at vise os - tak! Og velkommen hjem :0)
Kærlig hilsen
Christina

Unknown sagde ...

Så fint du har kommet hjem fra sykehuset ønsker bare at du skal få begynne å spise litt. Men ingenting mer sykdomsnakk.;)
Jakken din er aldeles nydelig. Det r jo så god farge til deg også. Jeg har kjøpt en liten bok av E.Z.kanskje jeg skulle strikke noe fra den. Ønsker deg en fin kveld. klem fra meg. :))

lise sagde ...

Dejligt at du igen er på bloggen.
Den trøje er da bare så meget dig :-)

Alt godt til dig

Tine sagde ...

Velkommen hjem!
Kan godt forstå du gerne ville hjem i egen seng!
Og hvor er Coco blevet smuk!
Lige din farve og et uendelig smukt mønster.
Glæder mig til snart at se dig!
Knus herfra.

Fynpige sagde ...

Så dejligt at læse at du er kommet hjem til bloggen *smil*

Madam Munch sagde ...

Uha ukuelige du! nej vi vil ikke tale sygdom, men se på smukke trøjer og høre om det garn, de er strikket af. Du er god til at holde fokus på de ting, som giver energi.
Jeg blev glad for din omtale af garnet fra Kenneth, har netop bestilt.
Håber du får din appetit igen!

eKirsten sagde ...

Velkommen hjem - jeg håber sør'me du snart kan spise igen, for det må altså tære slemt på kræfterne. God ide med Aamunds kogebog.

Frujensensunikum sagde ...

Kære Irene

Hvor er det dejligt at høre lidt fra dig, håber du hurtigt vil genvinde dine kræfter, det er heldigvis den gode og milde tid vi går i møde.

Din Coco er underskøn og selvfølgelig lige i din farve :))

Kh Jane

Citronmoster sagde ...

Velkommen hjem :-) En yndig udgave af Coco du fremviser.

Unknown sagde ...

Hvor er det dejligt igen at læse lidt fra dig på bloggen. Den COCO bliver jeg vist nødt til at kopiere. Den er enkel, smuk og farven er skøn.

Kate sagde ...

dejligt at høre du er hjemme igen. Håber at det snart bliver meget bedre med halsen, så du kan begynde at spise igen.

Henriette sagde ...

Dejligt at høre du er hjemme igen. Du har helt ret, man har det bedst hjemme ♥

Trøjen er bare blevet helt skøn ♥

Lavendel sagde ...

Ingen, INGEN har så mange flotte cardigans som dig, Irene. Jeg blev SÅ glad, da jeg så du havde kommenteret i dag hos mig! Jeg har også læst Janes Køkken, der er noget med en havregrød, hun anbefaler, men veltillavet! Den kan da også pimpes med lidt kanel og honning.

Lykke sagde ...

Hvor dejligt at høre fra dig igen :0) Trøjen er virkelig fin og garnet lyder da yderst fristende :-)

nynne sagde ...

Det var utrolig dejligt at høre du var kommet hjem. Mon ikke du så snart skal komme til lidt flere kræfter ?
Coco er blevet en Irene - det er da lige din cardigan !
Håber snart at se dig
Knus Nynne

Helle sagde ...

Så godt å høre at du er kommet hjem igjen :) Coco ble helt nydelig. - og det aner meg at fargen matcher med en hel del i garderoben. Tipper at den kommer til å bli en deilig sommerhit over solbrune armer.

Berit sagde ...

Velkommen hjem, kære Irene.

Jeg håber, du finder nærende skånekost, så krop og sjæl kan få næring til bekæmpelse af "Det Onde".

Hvor er din nye Coco dog lækker.

Du får dagligt kærlige tanker og "Good Vibes" herfra!

Irene sagde ...

Kære Alle
Jeg orker ikke at svare hver enkelt, men tusind tak for alle Jeres søde kommentarer! Jeg er selv ret glad for Coco:-) Det er dejligt at være hjemme igen - det hele går lidt lettere og jeg sover dejligt om natten.

Emmy sagde ...

Hvor er det dejlig at høre du er komet hjem igen.

Det en smuk Coco, jeg kan rigtig godt lide den farve, en rigtig sommerfarve og modellen er ret klassisk.

Jeg ønsker dig fortsat god bedring og håber du snart kan spise igen:O)

Jette sagde ...

Smuk smuk trøje, skøn farve, og dejligt at høre fra dig igen, og det garn lyder da til at skulle afprøves på et eller andet tidspunkt, må vist hellere kigge på det i weekenden.Håber du får noget at spise, så du bliver fit for fight igen inden længe.

Karin Grøn sagde ...

Hej Irene. Det er godt at du er kommet hjem og kan gøre tingene i dit eget tempo. Husk Ryås energitætte is -den er supergod til småtspisende og kan fås i Superbest.
Hvis de ikke har den kan de tage den hjem.

Hvor er det en skøn trøje du har strikket. Jeg er også vild med det lille mågemønster fra Zimmerman og jeg har lige strikket en lille halsedisse til datteren i præcist samme garn i samme farve. Den er superflot - men jeg synes det er lidt sært at strikke i- det føles lidt som bomuld fordi det ikke giver sig men smukt og lækkert- det er det.

Benedicte sagde ...

Kære Irene, hvor er det dejligt at du er hjemme igen! Din Coco med FLS-mønsteret er skøn. Jeg har også en cone af det lækre himmel-farvede cashmere stående og da bogen er reserveret på biblioteket, så ender jeg måske med samme model :-)