søndag den 13. maj 2012

Ud over det sædvanlige...

....cardigan af Ellen Holm. Den røde trøje er endelig blevet færdig. Den krøb desværre noget i længden ved vask, men jeg skal nok få den brugt alligevel, for ellers passer den bare så fint:-) Jeg har lavet en mere rund og dyb halsudskæring, da jeg ikke kan lide trøjer og bluser, der går for højt op i halsen. Da jeg nåede til ærmerne var jeg blevet træt af hulmønstre og snoninger, så de blev bare glatstrikkede, men med en bred manchet med snoninger. Jeg lavede også knaphuller hele vejen ned - 7 stk. ialt. Knapperne er helt enkle perlemorsknapper købt i Fandango.
FAKTABOKS: Design: Ud over det sædvanlige af Ellen Holm Garn: Geilsk bomuld/uld Garn fra lager: Nej Anvendt: 300 gram Farve: Rød Købt hos: Bente Geil på Middelfart-messen Pinde: Addi rundpind 3 Str.: M

26 kommentarer:

AC sagde ...

Hvor er den blevet fin! Også med dine ændringer.
Jeg er også faldet for den og købte mønstret i går i Saltum.

Lisbeths Verden sagde ...

Veldig pen :)

Fru Olsen sagde ...

Den er rigtig - en meget god facon den har.

Tillykke med den lille fine prinsesse. Hun er vel nok dejlig.

Kludemutter sagde ...

Den ser rigtigt fin og god ud i både farve og pasform ;))
Kan rigtigt godt lide dine ærmer.

Yt

Taxastrikkeren sagde ...

Den er godt nok flot - den kunne jeg såmænd selv finde på at strikke - - - når jeg er kommet igennem mine mange planer - eller måske endda lave planerne lidt om. Farve og facon er lige mig.

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den flot til dig og sikke en skøn farve. Ændringerne passer godt til trøjen, den må jeg vist lige kikke lidt mere på :-)

Ulla Røjkjær sagde ...

Lækker rød farve Irene.
Smuk, smuk cardigan, med dit helt eget unikke islæt.

Eva sagde ...

Hvor er den blevet skøn.

Merete sagde ...

Hvor er den super flot, og den er rød. Rigtig flot. Det gør ikke noget at ærmerne er glatstrikket.

Fru Knudsen sagde ...

Den er blevet god, jeg kan godt lide de glatstrikkede ærmer

Lis sagde ...

Rødt er yndlingsfarven her hos mig, så jeg elsker din "Ud over det sædvanlige, det er også et fint mønseter der i den.

kh. Lis

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den flot og velsiddende, Irene - det er en smuk kombination med hulmønster og snoninger :-) Og din ændring med glatstrikkede ærmer er meget vellykket :-)

Berit sagde ...

Meget, meget flot! Fantastisk rød farve.

vibstrik sagde ...

Hvor er den bare smuk og rigtig smukke ændringer du har lavet.. Farven er skøn også...
God søndag Vibeke

nynne sagde ...

Rigtig flot cardigan - ærmerne er da bare "raffi"
Den skal nok blive et hit over dine skøne klassiske kjoler :-)

Kirsten sagde ...

Skøn farve til den cardigan. Det ser rigtig pænt ud med glatstrikkede ærmer til og den klæder dig i det hele taget rigtig godt :-)

Lea sagde ...

Åh, den er smuk, Irene!

Og din udgave er i mine øjne bedre end originalen p.gr.a ærmerne i glatstrik - jeg synes nemlig næsten det er lige ved at blive for meget med alle de snoninger og hulmønster på originalmodellen.

Smukke snoninger og smukt hulmønster, men det kan ende med man ikke kan se skoven for bare træer, hvis der er for mange! Du har skabt en enkelthed i ærmerne, der visuelt giver plads til at nyde snoningerne mm.

Helle sagde ...

Den jakken likte jeg veldig godt. Nå er jeg spesielt glad i rødt, men den feminine fasongen gjorde at den ble noe helt ekstra.

Mariann sagde ...

Ih, hvor er den blevet flot.
Ærmerne i glatstrik ser rigtig godt ud. det kunne jeg også godt overveje, når den engang bliver hevet frem igen :-)

Tine sagde ...

Hvor er den blevet flot!
Og hvor er rødt klædeligt til dig :-)

Citronmoster sagde ...

Hvor er den flot :)

Ruths datter sagde ...

denne jakken ble aldeles nydelig. Spesielt ble ryggen flott og innsvinget. Fin damejakke.
Klem

Sigrid S. Eriksen sagde ...

For søren da Irene - så gjorde du det igen. En smuk trøje, og i en dejlig farve. Jeg synes faktisk at dine ændringer til glat strikkede ærmer er et plus, det giver et lidt roligere look.
Tillykke med endnu en lækker sag.

Anonym sagde ...

Den er blevet rigtig flot med dine ændringer på ærmerne. Det er en skøn farve til dig

Mvh Maibritt

christunte sagde ...

Den er bare så fin! Jeg er faktisk også startet lidt på den....

Britt sagde ...

Hvor er den fin!