torsdag den 24. juni 2010

Et geni


I går var jeg til studentergilde hos min venindes datter. En dejlig havefest med dejlig mad og godt vejr.
Studinen har fået den flotteste eksamen, jeg nogensinde har hørt om.
Jeg kender i hvert fald ingen med ti 12 taller, to 10 taller og et enkelt 7 tal på eksamensbeviset. Hun er simpelthen et geni! Hun elsker matematik, men er også skrap til sprog.
Nu skulle man så tro, at hun nok er en nørd, der ikke laver andet end at læse. Men nej! Hun er fantastisk dygtig til at løbe på skøjter, særdeles dygtig til at spille klaver, og så designer og syr hun selv sit tøj og har flair for et lækkert og lidt usædvanligt design. Se blot gallakjolen herunder, der består af en enkel sort corsageoverdel og så denne fantastiske nederdel.
Med de talenter og den eksamen er der frit valg på alle hylder mht. uddannelse.
Men først skal der slappes af i London i et års tid sammen med et par veninder, mens der tænkes over, hvilken uddannelse, der skal vælges.
Held og lykke med det hele, min pige! Du har bestemt fortjent det:-)

5 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Lyder som en guldpige - sikke en skøn nederdel!!

Birte sagde ...

Jeg er da godt nok nysgerrig efter at se hele "kjolen", kan kun se den nederste kant i harlekintern. Kan det mon lade sig gøre?

Hilsen Birte

Irene sagde ...

Birte: Desværre - jeg har kun det ene billede:-)

Lin sagde ...

Jeg er lidt lost med de nye karakterskalaer, men det lyder meget flot. Tillykke til den unge pige.

Tine sagde ...

Kan godt forstå du er stolt af hende!
Hun lyder meget sød og dygtig.

Sikke ellers en smuk buket!