onsdag den 23. juli 2008

Faslodex

En ny læge skulle give mig min sædvanlige indsprøjtning i går. Min egen har ferie.
"Hvad er det egentlig for en indsprøjtning, jeg skal give dig?" spurgte hun.
"Det er østrogenhæmmende medicin i stedet for piller, som jeg får så mange bivirkninger af."
"Nu kommer stikket. Gør det ondt?"
"Naaa..."
Gør det ikke ondt?"
"Hmmm...."
"Jeg ved det gør ondt. Nålen er jo tykkere end normalt, og det er væsken også, så det tager lang tid at sprøjte ind." siger hun og vrikker nålen lidt frem og tilbage.
Gu...fanden gør det ondt!
Men de andre, der giver mig den indsprøjtning taler om mad, Italien, Toscana eller fortæller sågar en vits imens.
Det kaldes psykologi!

6 kommentarer:

Jane sagde ...

Stakkels dig. Mon ikke den læge kunne trænge til et lille kursus.

Mariann sagde ...

Det lyder da rigtig ubehageligt, jeg tror også som Jane at et kursus måske kunne hjælpe.

Tine sagde ...

Hun har jo nok syntes hun gjorde et godt job meen...
Det var da vist en ommer :-)

Fynpige sagde ...

Ja...de læger kan man til tider sende langt væk, og en tur helt op på månen !
Har selv været pårørende, og har oplevet det søde læger....men også de totalt dumme og kolde !
Du skulle have sagt: "hvis du bliver ved med at snakke om det gør ondt, så kan jeg jo prøve at stikke dig bagefter" *GG*

Irene sagde ...

He-he ja det skulle jeg Fynpige:-)

Alice sagde ...

Hej Irene - Hvorlænge er det siden du fik brystkræft - jeg fik for 14 år siden fjernet mit ene bryst - hvis det er nyt - så fat mod det kan heldigvis gå godt - man kommer ud på den anden side som et andet men på mange måder - bedre menneske - det kræver en god psyke.