lørdag den 23. april 2011

Desværre....

....går tingene ikke altid, som man ønsker og håber.
En infektion - næsten 40 i feber gjorde, at jeg onsdag aften blev lynindlagt på Århus Kommunehospital.
I flere dage havde jeg det rigtig, rigtig dårligt, og da min blodprocent dykkede og immunforsvaret ikke rigtig ville op, var en blodtransfusion nødvendig.
I min omtågede morfinrus opfattede jeg lige akkurat hvidklædte engle svæve omkring mig for at lindre og pleje, medens Ærkeenglen standhaftigt stod klar i periferien med en lindrende kold klud på min pande og et kærligt ord.
Nu er jeg i smertebehandling, får penicillindrop og skal lære at spise igen, før jeg må komme hjem.
Derfor desværre pause her på bloggen, da jeg i år tilbringer Påsken " I en sal på hospitalet...


49 kommentarer:

Irene sagde ...

I Modsætning til forrige og forbudte Indtrængen på privat Område, har Jeg fået Fuldmagt til at elektronoverføre Forfatterens håndskrevne Tekst (frisk fra Sygelejet).

Der bliver altså ikke her i Påsken foretaget nogen rituelle Offerslagtninger.

God Påske til Alle Irenes trofaste Læsere samt Lidelsesfæller.

Kærlig hilsen
Michael

Mette sagde ...

Kære Irene. Rigtig god bedring til dig. Jeg er imponeret over dit overskud. Mange hilsner og tanker. Mette

Ann sagde ...

Jubiiiiii!
Dejligt, kære Irene, at feberen nu har tilladt dig at skrive til os alle neglebidende tro følgesvende her på bloggen.
Tak for din melding og jeg håber, du snart er hjemme i foråret igen.
(Vil du overbringe denne hilsen, Michael?)

Strikkefuglen sagde ...

Kære Irene
Jeg håber snart at du er i bedring, kan forlade hospitalet og komme hjem og blive forkælet. Jeg sende dig og dine de varmeste tanker og ønsker dig rigtig god bedring.
Mange hilsner og tanker Majbritt

Marianne sagde ...

kære Irene og Michael

jeg sender jer en masse tanker

kh♥

Ellen sagde ...

Kære Irene.
Sender dig de varmeste tanker og ønsket om en god bedring fra Vestjylland (Pt.Henne strand)

Helle Mikkelsen sagde ...

Kære Irene.

Jeg var lige ved at falde ned af stolen da jeg så dit indlæg. Følger jo lidt med og viste du var indlagt. Godt Michael kan trykke på tasterne efter dit håndskrevne ord ;o) det var helt rart at høre fra dig.

Jeg håber for dig du snart må komme hjem til Michael og det gode vejr.

Hvor får du dog det overskud fra, du dælme en sej kvinde.

Alle gode tanker sendes i din og Michaels retning, I er noget specielt.

Kærlig hilsen Helle

Joan sagde ...

Kære Irene.

Lige en lille hilsen , med ønsket om go´ bedring.

Mange kærlige hilsner til jer begge fra Joan M.

Tina - omme i London sagde ...

Jamen Irene dog! Rigtig god bedring til dig.

Lykke sagde ...

hej Irene. Det er godt at vide at du er i gode hænder og du har den gode støtte og opbakning. Jeg hepper på dig.
kh
Lykke

Fríða sagde ...

bare lige nogle varme tanker og gode önsker herfra.
kh.fra Island
Frida

Eva sagde ...

Kære Irene. Jeg ønsker dig alt det bedste. Håber, du har kræfter og lyst til at kæmpe, og tænk, det har jeg en fornemmelse af, at du har. Du er et forbillede for mange. Vi er vist mange, der slet ikke kender dig, men som alligevel følger med og håber, og håber.
De varmeste tanker til dig og dine.

Janne Jacobsen sagde ...

Kære Irene og Michael

Har kun kendt jer kort tid her fra blogland, men er allerede fuld af beundring for jer begge.
Sender derfor de varmeste tanker med håbet om at du Irene snart må blive rask nok til at komme hjem og nyde foråret og det gode vejr.

Kærligste hilsner
Janne

Strikkeglæde sagde ...

Kære Irene og Micheal,

Jeg sender mine varmeste tanker i blandet ønsker og styrke til at stå det igennem.

Det berører mig dybt.

Susanne

Merete sagde ...

Hvor er det dejligt Irene, at du har overskud til at huske at skrive til os her ude. Det er også dejligt at du er kommet hen, hvor der er hjælp at hente. Rigtig god bedring.

Annette sagde ...

Kære Irene
De bedste ønske til dig og familien her i påsken, selvom den holdes i andre omgivelser...
kh
annette

Lea sagde ...

Ønsker dig god bedring og masser at styrke.

Gitte sagde ...

Kære Irene (og Michael) Det var godt at høre fra dig Irene. Du var i mine tanker i går, og har - ja været det- siden jeg læste dit sidste indlæg.
Håber at du snart får det bedre så du kan få noget at spise, for uden mad og drikke duer helten ikke ;-)

Knus Gitte

Anonym sagde ...

Kære Irene...Rigtig god bedring. Jeg håber for dig at pennicilin og spisetræning hjælper dig hjemad inden længe.
God Påske, trods alt :)

Kludemutter sagde ...

Kære Irene ;)

Lige en lille hilsen herfra, med ønsket om du snart er hjemme i din/jeres stue igen.

Kh. Yt.

Frujensensunikum sagde ...

Hvor er det dejligt at høre fra dig Irene - sender dig tit og ofte en lille tanke i disse dage.

Må de helbredende energier strømme til dig så du snart kan komme hjem og nyde haven.

Kh Jane

Birthe sagde ...

Hej Irene & familie ...
De bedste tanker og ønsker om snarlig bedring til dig Irene , jeg ved jo hvilket helvede du gennemgår, og det gør bare at min beundring for dig endnu større, du er virkelig sej og vil bare vinde kampen ....
Kh. Birthe

Lin sagde ...

Det er da lige meget hvor du holder paaske kaere Irene, bare du kommer hel og frisk tilbage til os igen. Og helst saa hurtigt saa muligt, for du er staerkt savnet.
Og tak til dig Michael for at du holder os underrettet (med eller uden fuldmagt).

Vilma sagde ...

Gode tanker til dig Irene :-)
Knus Vilma

Susannes syslerier sagde ...

Kære Irene. Dejligt at læse, at det går bedre. Sender dig nogle varme tanker, og håber du får en god påske

Jette sagde ...

Kære Irene, ønsker dig god bedring med håb om du snart kommer hjem, og kan fortælle at du var i mine tanker hele dagen i går, for hver maske jeg strikkede sendte jeg styrkende engle til dig, vidste at du ville nyde at kunne sidde udenfor med dit strikketøj. Glæder mig til at se på bloggen når du er kommet hjem. Knus.

Fru Kahr sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Fru Kahr sagde ...

Kære Irene

Jeg håber, de hurtig får dig stabiliseret, så du kan komme hjem og nyde foråret på egen matrikel.

nynne sagde ...

Kære Irene
Jeg ønsker dig god bedring - og håber virkeligt at du må blive klar tiludskrivning hurtigt.
Knus
Nynne

Irene sagde ...

Kære Alle "Pigers",

Irene har bedt Mig om, at sende Alle Jer Strikketøser en stor Hilsen og Tak for Jeres Medfølende Opmuntringer.

Irene skulle have haft Besøg i Dag af 1 af Jer - og Jeg har nok Selv presset for meget på - fremfundet den pufærmede og magueritblomstrede Tunika; Hendes flotteste Hue; Den friske Eau de Cologne; grundigt morgenbadet Hende; men Irene brød i Morges grædende sammen, og sagde at Hun ikke kunne klare at se Andre end Sine Børn.

Men Jeg er blot endnu Éen af De mange uvidende Mænd, som endnu ikke har lært, at Æstetik for Kvinden ikke bare er Et Røgslør for Fremmed Accept - Hun skal først og fremmest føle og se Sig Selv som værende smuk.

Til rette Vedkommende undskylder Jeg på Egne og Irenes Vegne denne utilsigtede Refusion.

Kærligste Hilsener

Michael

Emmy sagde ...

Jeg ønsker dig rigtig god bedring og håber du snart er hjemme i vante omgivelser igen.

Mange hilsner og god påske. Emmy

Johanne sagde ...

Det gør mig ondt at læse. Kærlige tanker og knus fra Johanne. (blot med en anden blogadresse)

Strikkeheksen sagde ...

Kære Michael
Vil du ikke bare give Irene endnu et kæmpekram (er sikker på, hun har fået så rigeligt allerede) og fortælle hende, at enhver kvinde forstår hendes dillemma.
Alle mine tanker går til jer i disse dage
Knus

Garn, hund & kat sagde ...

god bedring. Håber du snart er på toppen igen.

Tina - omme i London sagde ...

Michael - jeg tror ikke paa der er nogen der kan bebrejde dig dit forsoeg, som du uden tvivl gjorde af et godt hjerte. Fortsat god bedring til Irene.

Karina sagde ...

Kære Irene og Michael.

Suk hvor jeg dog føler med jer begge!
Jeg håber inderligt på snarlig bedring til Irene, så hun kan komme hjem i egne omgivelser.

Mange varme tanker sendes i jeres retning.

KH
Karina

Annette sagde ...

Kære Irene,
Jeg håber, at du snart kommer hjem igen, at du snart får det bedre og bliver i stand til at nyde det dejlige forårsvejr i haven i stedet for fra en seng på hospitalet. Alt det bedste for dig (og Michael).
Kærlig hilsen fra Holland.

Berit sagde ...

Kære Irene og Michael,
Med håbet om snarlig bedring sender jeg også mine tanker.
Vi slår ring om jer i cyberspace med fuld opbakning, men giv jer endelig tid til at genvinde kræfterne - det er det vigtigste!
De bedste hilsner fra mig!

Tine sagde ...

Den rette vedkommende har fuld forståelse for situationen.
Og du skal ikke undskylde!
Jeg kommer bare en anden dag hvor Irene er mere klar til besøg. Det skal jo være en fornøjelse ikke en plage :-)
Jeg sender jeg begge 2 solvarme påskehilsner og håber vi snart ses igen.

Birte sagde ...

Pyha hvor var det dejligt at høre livstegn igen fra dig Irene. Jeg kan kun som alle andre her sige rigtig god bedring, og håbe at du snart kan komme hjem igen. Hjemme er nu bedst.

Hilsen Birte

Karen Margrethe sagde ...

--"I en seng på hospitalet"-- Ja, hvor er der grædt mange tårer over den sørgelige sang. Ønsker god og snarlig bedring til dig.
Karen Margrethe

Tina Liel sagde ...

God bedring til dig Irene! Håber at du kommer dig hurtigt og kan komme hjem og nyde foråret og strikketøjet♥ Knus

Dorte Klerke sagde ...

Kære Irene
Jeg har ikke kendt dig så længe, men i den tid har du allerede hjulpet mig inden for strikning. Tak.

Jeg kender noget af det du går i gennem, ikke mig personligt, men min mor, der i mange år har kæmpet med kræft, ja desværre har hun stadig kronisk kræft. Der er dårlige dage, men bestemt også gode, og jeg tror hun har lidt samme livssyn som dig - at så skal det udnyttes; ud i det gode vejr, spise noget godt og ellers bare lave det, man holder af.

Jeg ønsker dig alt mulig bedring, og er sikker på du klarer den, så du også kan nyde det gode vejr.

Dorte

Unknown sagde ...

Kære Irene
God bedring og håber at du snart er frisk til at nyde forårssolen.. Mange hilsner Karen-Ditte

Helle : sagde ...

Kære Irene hvor jeg da græder i mit hjerte, håber virkelig at du snart har det bare lidt bedre igen.

Jeg håber at Gud bare lytter en lille smule til min bøn.

Knus
Helle

Britta sagde ...

Kære Irene...
Sender dig en masse varme tanker, og ønsker dig alt det bedste. Håber du snart er bare lidt mere ovenpå, så du kan komme hjem i dine vante omgivelser...

Kh Britta

Henriette sagde ...


mange mange ønsker om god bedring

Knus til jer begge

Lavendel sagde ...

SÅ godt med et pip fra kære ven! Må du hastigt bedres! kram

Karin Grøn sagde ...

Hej Irene.
Hvor er jeg ked af at læse om dine trængsler. Jeg håber inderligt, at du får den hjælp du har behov for og at du kommer dig godt over din infektion,så du kan komme hjem. Sygehuse er et underligt sted at opholde sig og tid og personer går i et i løbet af meget kort tid. God bedring til dig og mange tanker til din mand. Jeg håber og beder til at det må gå fremad igen