søndag den 29. maj 2011

Lazy/lacy Sunday :-)

De sidste par dage har jeg haft dejligt familiebesøg af min søster og hendes datter(mit gudbarn). Der er blevet snakket, spist og shoppet igennem og snakket lidt mere:-) Men i går aftes tog de hjem igen.
I dag stod jeg tidligt op, så jeg kunne være på Ingerslev Bagagerumsmarked, når det startede kl. 10. Selv om jeg var det hele igennem flere gange, var der dog ikke de store fristelser i dag.
Det eneste jeg fandt var den store kaffedåse med Irmapigen - til en yderst rimelig pris:-)
Det er ikke rigtigt udevejr, så resten af søndagen bliver tilbragt foran TV-et med film og strikketøj:-)
Der strikkes på den lilla Frk. Klokkeblomst, og det er et dejligt strikketøj, fordi der sker noget hele tiden.

22 kommentarer:

Susannes syslerier sagde ...

Skøn kaffedåse - også lige min stil. Dejlig strik, du har gang i :-) Jeg er også tilhænger af, at der gerne må være lidt variation i strikketøjet.

Fru Kahr sagde ...

Det lyder som et par dejlige dage med familien:-)
Din Klokkeblomst ser noget anderledes ud end Gittes. Jeg er spændt på det færdige resultat.

Jeg nyder også livet indendørs i dag, og priser mig lykkelig over ikke at stå på Allingåbro stadion for at heppe på en flok fodbolddrenge;-)

Fie sagde ...

Den tunika/kjole i baby alpaca/bomuld er da en herlig kombination. Sidder lidt og overvejer, om jeg har nok garn... Det må undersøges.

Jette sagde ...

Skønt at du valgte den lilla farve, den er flot og det er din fine dåse også.

Citronmoster sagde ...

Så du valgte lilla :) Det ser rigtig godt ud. Sød kaffedåse :)

Tine sagde ...

Super fin Irma dåse.
Altid godt med nye ting til samlingen :-)
Det garn passer bare super godt til Klokkeblomst modellen!
Jeg glæder mig til at se den færdig.

Helle sagde ...

Kjempesøt kaffeboks. Forstår godt at du tok den med deg hjem.

Ser ut som et deilig strikketøy du holder på med. Fortsatt god og lazy søndag (de er de beste).:)

Madam Munch sagde ...

Du er jo en ren "tingfinder" på loppemarkeder. Jeg finder aldrig noget, som jeg har lyst til at tage med hjem.
Flot klokkeblomst du er ved at strikke.

Fríða sagde ...

söd dåse, og din kjole bliver så flot. jeg synes opskriften lyder som strikketöjet skulle blive meeeeget luftigt, men det ser din slet ikke ud til.
kh.fra Island
Frida

Eva sagde ...

Hvor bliver det da skønt, dit strikkeprojekt.
Jeg "pjækkede" fra Ingerslev i dag for at nå en masse to-do-opgaver. Men det har ikke rigtig kørt for mig, så jeg kunne vist lige så godt være taget afsted:)
Sød dåse, du fandt.

Merete sagde ...

Hvor er dit strikketøj dog flot. Skøn farve. Jeg er også vild med dåser hvor Irma-pigen er på.

Berit sagde ...

Endnu en fin dåse. De er så søde.

Og altså, din kjole er bare SÅ flot. Du strikker så fint jævnt, så jeg er helt misundelig.

Charlotte sagde ...

Hvor er det en flot flot farve din klokkeblomst har - er spændt på at se den, for jeg har den selvfølgelig også på min to do liste:-)

K. Gammelby sagde ...

Et godt loppefund, må man sige og klokkeblomst ser bare så lovende ud - den bliver virkelig flot!!!
Kh Karen

Benedicte sagde ...

Hvor bliver den smuk, din blomstertunika. Du er virkelig en loppemarkeds-haj. Sikken smuk Irma-dåse du har fisket. Den evne har jeg desværre slet ikke :-(

Benthe sagde ...

Hvor ser den bare smuk ud som den ligger der din klokkeblomst,glæder mig til at se det færdige resultat.
Og endnu en flot irma dåse til din samling.

nynne sagde ...

den bliver meget smuk - frøkken klokkeblomst - og så i den "originale" klokkeblomst farve. Da jeg var barn, og kom til Skagen (hos min mormor) tog vi på heden at plukkede blomster. Min ynglings var den klokkeblomsten. Den var så fin og spinkel og yndig i den lilla farve. Ved godt at man siger den er blå - men i min verden er den nærmere lilla

Fynpige sagde ...

Nej hvor bliver den smuk din Klokkeblomst !!!..... den må på mine pinde igen ! For hørgarnet er lidt tungt at have på....men ligner noget helt andet i det fine garn. Hvor meget skal man ca. bruge ??

Irene sagde ...

Tak for alle roserne! Jeg tror også Klokkeblomsten bliver fin i det garn:-) Jeg ved ikke helt endnu, hvor meget garn jeg bruger til den, men det rækker langt.

lise sagde ...

Klokkeblomst ser flot ud.
Håber at du i faktaboxen til sin tid skriver hvilke forskellige pindenumre, du har brugt.
Den kunne jeg virkelig tænke mig at "efterabe" :-)
Jeg skal love for at du er produktiv.Håber det betyder at du har det bedre.Gode tanker til dig.

Helene sagde ...

Så flink du er :)
Lykke til i min giveaway!
klem

Gitte sagde ...

Den bliver så fin, så fin - din kjole. Jeg bliver helt misundelig. Hvor har du købt garn? Garnudsalg.dk?

Hmmm. jeg har jo noget der ligger...