lørdag den 31. december 2011

Årets strik

Når jeg ser tilbage på året, så har jeg fået strikket rigtig, rigtig meget, men det er jo af en lidt kedelig årsag. Jeg har på grund af diverse undersøgelser og behandlinger været nødt til at sidde rigtig, rigtig meget, og for ikke at blive totalt skør af al den stillesidden, så har strikkepindene glødet.
Jeg vil starte med alle trøjerne til mig selv. Nåede jeg mon de 12 som jeg havde som mål? Og hvordan er de så egentlig i brug ?
Linnea var den første cardigan, der røg af pindene i 2011.
Skønt mønster, dejligt garn. Jeg brugte den rigtig meget indtil jeg havde tabt mig så meget, at den blev alt for stor :-(
Honey var den næste, og som jeg dog var glad for den! Så blev den vasket, og jeg synes ellers at jeg vaskede den præcis som jeg plejede. Men - den kom ud i str. 34!!! Nu har min datter overtaget den.
Monday Morning Cardigan - ingen succes! Alt for stor, så jeg har aldrig brugt den.
Skønne Coco! Den har jeg brugt flittigt hele sommeren, og jeg bruger den stadig:-)
Frk. Klokkeblomst - desværre også for stor til mig nu, så den ligger bare i skabet.
Lara Croft - sød og fin, men ikke brugt så meget endnu, da vi som bekendt havde en elendig sommer.
Julie - årets flop, som jeg stadigvæk er rasende over, at jeg ikke kunne strikke ordentligt. Giver mig dårlig samvittighed hver gang jeg støder på den i skabet. Jeg må trevle den op - engang!
Fantastisk cardigan! God pasform! Lækkert garn! Bliver sikkert slidt op.
Et selvkomponeret hit, der tit hænger på mig. Et super resteprojekt, der sagtens kan gentages.
Syren - der tog mig så lang tid at strikke, og som viste sig at være for stor. Den er nu solgt, og den nye ejer er vist glad og tilfreds:-)
Årets mest spændende strik! Ikke brugt så meget endnu, for den er varm!
Elleve trøjer/cardigans! Så jeg nåede det desværre ikke helt, medmindre jeg må tælle børnetrøjerne med:-)
Af disse elleve er Coco helt klart Årets strik. Det er den jeg bruger mest, og den jeg er mest glad for. Hvis ikke Honey var skrumpet, var den måske blevet min yndlings - så selv om den var kedelig at strikke, overvejer jeg en ny :-)
Jeg vil ønske alle mine læsere en bragende skøn nytårsaften og et godt og lykkebringende nytår!

39 kommentarer:

Merete sagde ...

Hvor er det mange skønne trøjer/bluser du har strikket Irene. Jeg kender godt det med at det bliver for stort, ærgeligt.
Kan du have et godt nytår sammen med din familie

Fynpige sagde ...

Åh du skønne Irene.... hvilke dejlige trøjer du får strikket !! Du var min start til at blogge og følger dig i dit smukke strik og dagligdag. Godt Nytår til dig og din familie !

Eva sagde ...

Fantastiske kreationer:) Jeg glæder mig til at følge med i 2012.
Jeg ønsker dig et godt og lykkebringende nytår ♥

Fríða sagde ...

godt nytår til dig og dine Irene, og hos dig kan det jo næppe blive værre i hvert fald.
kh.fra Island
Frida

Unknown sagde ...

Som tidligere nævnt er jeg dybt betaget af dine smukke og elegante trøjer og dette lille tilbageblik viser hvorfor. Ønsker du og dine får et godt og lykkebringende 2012, hvor du generelt får det MEGET BEDRE uden alt for mange svære stunder.

mona sagde ...

Hvor har du været flittig, og det selv om du ofte har haft det dårligt.
Jeg vil gerne ønske dig et godt nyt år, og takke for en inspirerende blog.

Fru Knudsen sagde ...

Ih altså, hvor bliver man inspireret af at kigge med på din blog. Håber på et rigtig godt nytår til dig!!!!

Kirsten Amstrup sagde ...

Det er knagme en flot cardigan/trøje produktion du kan demonstrere. I min optik er Linea det helt store hit, den er jeg meget begejstret for. Men de andre er flotte, flotte også.
Jeg håber du får et meget bedre år i 2012, end dit 2011 har været, omend det er skønt at se så meget strik fra dine pinde.
Godt nytår!!

Gitte sagde ...

Det er så imponerende hvad du har nået at strikke i år - og her tager jeg også børnetøjet og diverse halsedisser m.v. med!!! Skønne, skønne ting.

Min favorit af dine trøjer er LEVENWICK, og også din stribede. Jeg synes 11 stk. cardiganer er et flot tal! især når man tænker på hvad du har gennemgået i løbet af året.

Spændt på at se strikkemålet for 2012?

Knus og godt nytår til dig og dine

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Alle de smukke sager der er sprunget af dine pinde, jeg er særligt vild med din restegarnstrøje - så farverig og lækker.
Jeg ønsker dig et godt og lykkebringende nytår - med hvad den måtte bringe af dejlige oplevelser - de sure kommer af sig selv !

dqpage sagde ...

hej Irene
hvor er det nogle fantastiske modeller du strikker !
godt du kunne sælge den, der blev for stor - for det er et stort arbejde, hvis ikke det liiige bliver som man gerne ville have det.
Du må gerne tælle børnetrøjerne med ;o) mon ikke 2 børnetrøjer = en voksen ? ;oD
Især nr. 4 talt fra forneden er jeg helt vild med - men de er alle smukke.
Også et rigtigt godt og lykkebringende nytår til dig og din familie.
hilsen Mona

vibstrik sagde ...

Smukke trøjer du har lavet:-) Håber dit næste år vil være præget af gode timer.

Birthe sagde ...

Et lykkebringende 2012 ønskes til dig og dine , håber det nye år bliver mindre smertefuldt for dig :-)

Pernille sagde ...

Det er respektfyldt, at du nåede så mange store projekter i løbet af bare et år :)

Godt nytår til dig og dine :)

Lavendel sagde ...

Sikke en imponerende samling! Godt Nytår også til dig...jeg har sendt dig en mail.kh

Lavendel sagde ...

Sikke en imponerende samling! Godt Nytår også til dig...jeg har sendt dig en mail.kh

Trillemus sagde ...

Det er helt vildt alle de lækre trøjer du har fået lavet i 2011 plus alt det andet strik til børnebørnene. Rigtig godt og kreativt nytår til dig og dine.

Kh Mette

Trillemus sagde ...

Det er helt vildt alle de lækre trøjer du har fået lavet i 2011 plus alt det andet strik til børnebørnene. Rigtig godt og kreativt nytår til dig og dine.

Kh Mette

Sonnie sagde ...

Sikke en masse flot strik. Rigtig godt nytår til dig også og må dit også være lykkebringende.
Godt nytår.

fru westerskov sagde ...

Rigtig godt nytår. Som altid lækre ting, der kommer af dine pinde. Håber der vil komme masser af lykke til dig i 2012.

Citronmoster sagde ...

Skønne strikkerier du har fået af pindende i 2011. Jeg ønsker det bedste for dig og dine i det nye år...
Klem og tanker :)

Hanne sagde ...

Fantastisk flotte trøjer du har strikket.
Glæder mig til at følge din blog i 2012
Godt nytår til dig og dine.
Kh hanne

Quiltepigen sagde ...

Det var dog en fantastisk masse skønne ting du har fået lavet.
Ønsker dig og dine et rigtigt godt nytår.

eKirsten sagde ...

11 - det svarer jo til årstallet, så det er da helt som det skal være.
Rigtig god nytårsaften og godt 2012 - med 12 nye cardigans? - til dig og din fantastiske ærkeengel.

Susannes syslerier sagde ...

Hvor har du været flittig. Godt nytår til dig Irene og hvor jeg dog håber du får et fantastisk år 2012. Jeg glæder mig til at følge din blog :-)

Merete sagde ...

Så mange fine trøjer i dejlige farver. Der er altid så meget inspiration at hente på din blog, Irene. Rigtig godt nytår!

Anita sagde ...

Kæreste smukke kvinde, rigtig hjerteligt Godt Nyt År til du og din ærkeengel.

Vid, at jeg ofte tænker på Jer!

De varmeste hilsener
Anita

Helle sagde ...

Du har virkelig fått strikket mange lekre gensere. Jeg gleder meg til å følge med deg i 2012.

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år.

Anonym sagde ...

Du er en sand kunstner!
Et rigtigt godt nytår til dig og din familie.
Kirsten

Uldbegavet sagde ...

Så mange smukke ting du har lavet, den ene trøje er jo skønnere end den anden.
Ærgeligt med din Honey, du må i gang med en ny og mere vaskesikker udgave.
Godt nytår til dig og dine.

K. Gammelby sagde ...

Sikke fantastiske ting du har lavet - den ene er jo flottere end den anden :-D
Håber du kom godt ind i det nye år
Kh Karen

GrenDesign sagde ...

Godt nytår, Irene!
Sikke en fantastisk kavalkade af skønne trøjer!!

Jette sagde ...

Godt nytår til dig også, og så mange smukke ting der er kommet gennem dine hænder i årets løb, det er helt utroligt godt gået.

Aleksandra og/i Ørjan sagde ...

kjempefin strikking!
Godt Nytt År! :-)

ANNEPÅLANDET sagde ...

Utrolig mange flotte jakker! Jeg er mektig imponert. Håper du får et riktig godt nytt år!!!

Fru Olsen sagde ...

Sikke en fantastisk kavalkade. Der er jo ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Og for mig er strikning, den rene terapi.

Ønsker dig et rigtig godt nyt år - må det bringe lykke og glæde. Det har været en fornøjelse, at følge din blog i 2011 - glæder mig til mere i 2012.

Berit sagde ...

Det er bare sådan nogle flotte trøjer. Ærgerligt at nogle er blevet for store, men måske du kan afsætte dem til nogle andre.

Især den assymetriske er min favorit og måske kommer den på min to-do-liste i 2012.

Må dit 2012 blive lysere end 2011 har været!

nynne sagde ...

Rigtig godt nytår Irene
Er meget spændt på hvad målet bliver for næste år ??
Syntes at dine Cardiganner alle er ret flotte - kan slet ikke vælge hvilken der ville være minfavorit :-)
Vi ses en af de nærmeste dage

Miss.Møllebo sagde ...

Utrolig flot samling trøjer og så med hele helbredsforløbet i mente, strikkepindene er nok din sikkerhedsventil når alt går skævt. De bedste ønsker og tanker for 2012 til dig og alle dine kære fra et hjørne af sjælland.