mandag den 17. september 2012

Jeg strikker stadig....

...men det bliver ikke til så meget, for føleforstyrrelserne i fingrene, der er én af kemoens bivirkninger, gør mine fingre stive og umedgørlige - noget så irriterende! Tak for Jeres kommentarer til sidste indlæg. Selv om jeg ikke kender Jer personligt, betyder det SÅ meget for mig. I sidste indlæg glemte jeg også, at sige tusind, tusind tak for alle Jeres søde kommentarer til Daffodil. Det kan bestemt godt tænkes, at jeg vil strikke én mere. Det er en dejlig model! Umiddelbart efter at jeg var færdig med Daffodil, slog jeg op til - en cardigan mere:-) Jeg har længe haft kig på "Audrey in Unst" af Gudrun Johnston(som også har kreeret "Levenwick"). Jeg turbostrikkede det kedelige lange glatstrikkede stykke bul og skulle til det sjove - hulmønstret. Men her burde jeg nok have læst opskriften ordentligt igennem først, for tre vrang sammen var mere end mine fingre ville være med til. Øv - øv - øv!
Nu er hele det her stykke trevlet op igen, og jeg er startet på en ny model - nemlig Emelie, som jeg ligesom Audrey fandt på Ravelry.

14 kommentarer:

Anonym sagde ...

dejligt at høre fra dig, d u er jo i mine tanker selv om vi ikke kender hinanden. jeg ønsker dig alt det bedste Venligst Lykke Thomsen

Heidi sagde ...

Begge to rigtig skønne modeller. Håber fingren arter sig.

Din Daffodil er smuk, jeg bruger min meget.

Den gamle krage sagde ...

Det er så dejligt at 'se' dig her igen - jeg har savnet dig!
Smukke ting, du strikker. Trods dumme fingre!

amstrik sagde ...

hej

dejligt at du holder homøret oppe med de ting der giver dig enegi. tros denne meget hårde tid du er igenmmen, jeg håber virklig at du må få noget tid som ikke kun handler om smærter, sygehuse m.m.

det er en fin cardignan du har gang , jeg elsker grå... så farven er ejg total vild med.

Ulla Røjkjær sagde ...

De er så smukke de modeller du finder Irene.
. Træls at fingrene ikke vil hvad du vil...

dqpage sagde ...

Hej Irene
Sikken flot emilie.
Håber de føleforstyrrelser er forbigående ? Strikkeriets skulle du nødig undvære :)
Hilsen Mona

Susan sagde ...

Det er ikke godt, når fingrene ikke kan leve op til strikkeønskerne. Men heldigvis findes der jo andre smukke modeller, uden 3 vrang sammen.Og Emelie står også på min ønskeliste. Glæder mig til at se din færdige mode.

Citronmoster sagde ...

Øv - alt det kedelige strik til ingen verdens nytte. Håber at fingrene snart bliver medgørlige igen. Den nye cardigan er rigtig sød - glæder mig til at se din udgave :)

Fletværket sagde ...

Selv om vi ikke kender hinanden, er du ofte i mine tanker. Det er en stor glæde at følge dine blogindlæg.Emelie er da også lige dig - den bliver flot i grå!

Lea sagde ...

Ærgerligt du blev nødt til at trævle op, men når fingrene ikke vil, så vil de ikke - og så er det godt du har fundet en anden smuk model til garnet!

Uldbegavet sagde ...

Nej hvor træls med sådan nogle fingre. Når jeg skal strikke 3 vrang sammen strikker jeg altid 1 maske løs af, 2 ret sammen og trækker den løse over. Det giver det samme, men er nemmere og ikke så hårdt for fingrene.

Kirsten sagde ...

Det er nogle meget flotte modeller, du har fundet. Især Emelie - den har nu også fundet vej til mine favorites - Tak for inspirationen :-)
Ja, det er hårdt når fingre og hænder ikke rigtigt vil. Måske kan lidt forsigtig massage og masser af varme hjælpe bare en smule.

Plenty Thingz sagde ...

Plenty Thingz is een e-commerce website, hier kun je elk product vinden. Spin, wiebel en race; het kan allemaal met onze kinderauto! Deze wiebelende auto houdt je kind actief en ontwikkelt zijn evenwichts- en coördinatievaardigheden tijdens het spelen. Hier vindt u halbankjez. Deze zachte, comfortabele leren bank heeft een iconische uitstraling en is een perfecte aanvulling op elk interieur. Het zal prachtig staan ​​in je hal, woonkamer of eetkamer.

Primary Projects sagde ...

Ben je op zoek naar een nieuwe opdracht? Wij hebben diverse opdrachtgevers en projecten! Hier vindt u Woning- en utiliteitsbouw