onsdag den 5. marts 2008

Fridag


Jeg har lovet at strikke en trøje mere til hvert af mine tre børnebørn, og da jeg stadig har en del Superwash Vital tilovers fra julegavetrøjerne, er jeg gået igang med en trøje til tvillingerne, og der skal jo så laves 2 stks. i forskellige farver. Det er én af Sys Fredens modeller fra hendes bog "Små striber" - en enkel og nem fjernsynsmodel.

Jeg har længe været træt af bagerens brød !Specielt efter at have set Camilla Plum bage alskens lækre brød i udsendelsen "Boller af stål".Det fik mit bagegen aktiveret igen. Så nu har jeg fået gang i en surdej. Mit første forsøg i sidste uge faldt ikke heldigt ud. Jeg bagte simpelthen brødet for lidt.Det var helt klægt indeni. Plum har nok en bedre ovn end mig. Men i dag blev dejen sat over i formiddags og bagt her til aften. Og det er blevet et rigtig godt surdejsbrød - har lige smagt det :-)

Min fridag onsdag er ofte ugens travleste dag.Startede med at sætte en dej til hævning. Ind på grønttorvet efter ost,æg,frugt og grønsager. Derefter ud til syersken, der skal sy den kjole om, som jeg skal have på til Christian og Dorthes kobberbryllup på lørdag. Det viser sig at syersken og jeg har misforstået hinanden lidt,så der er stadig noget at sy. Derefter ind til lægen for at få den anden Faslodex-indsprøjtning - så er lidt øm. Normalt går jeg til vandgymnastik om onsdagen og forsømmer nødigt, men i dag kunne jeg ikke nå det.
Nu er det heldigvis tid til at sidde i sofaen og slappe af - se lidt nyheder på TV- handle lidt på Trendsales og fremfor alt strikke:-)

Ingen kommentarer: