mandag den 24. marts 2008

Sommertop


Jeg er lige startet på denne sommertop med hulmønster fra Sus Gebhards bog "Vintagestrik & fashion". Det er meget længe siden, jeg har strikket noget til mig selv, og egentlig ville jeg have strikket en "Grace",men jeg synes ikke rigtig, at jeg havde noget egnet garn på mit lager. Har surfet lidt rundt på Nettet efter garn, men synes det er svært, både mht. farve og kvalitet,når man ikke kan se eller røre det. Hvis man skal købe på Nettet skal man helst kende garnet i forvejen. Synes tit jeg er blevet skuffet over især farven.

5 kommentarer:

Det gule hus sagde ...

Den sommertop, ser også fin ud. Din smag ligner min, jeg er bare så dårlig til at få strikket noget færdig. Især de projekter der er beregnet til mig selv.

HANNE sagde ...

Hej Irene, den ser dejlig behagelig ud. her er et link til sjalet:
http://www.knitty.com/ISSUEspring08/patterns.html

Dorte Klerke sagde ...

Hej Irene
Jeg kan se, du også har været i gang med toppen; jeg selv er for nyligt gået i gang med den, men er gået i stå ved mønsteret. Jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op. Så jeg ville bare høre om, du fik færdiggjort toppen og evt. kan hjælpe mig.

Dorte

Irene sagde ...

Kære Dorte
Nej - det er desværre en af mine UFOER - den er aldrig blevet færdig. Jeg tror også, at jeg havde problemer mønstret, når der skulle tages ind og ud.
Hilsen Irene

Dorte Klerke sagde ...

Hej Irene
Åh ja jeg er ved at blive tosset med det mønster, har flere til at kigge på det, har udregnet og prøvet igen og igen med at tilføje men ikke alle pinde kan gå op - der må være en fejl. Og helt galt går det jo ved indtagningerne. Og det er ellers en skam, når man når så langt og stadig er forholdsvis ny i strikkekunsten.
Måske man bare skal droppe det og finde et andet mønster eller en helt anden top.
Men mange tak for svaret.

Dorte; der vil snuse lidt mere rundt på din blog :)