tirsdag den 7. oktober 2008

Branching out

Mens jeg tænker over, hvad jeg skal strikke,har jeg lavet dette tørklæde i lace-strik - et fint kniplingsmønster. Jeg forestiller mig, at jeg vil bruge det i stedet for et silketørklæde. Det er strikket i Karen Noe shetlandsuld på pinde nr. 3 1/2. Det er 12 cm bredt og 150 cm langt, og der gik lige knap 50 gram garn til det.
Opskriften fandt jeg på Knitty. Opskriften havde sværhedsgraden "tangy", og så ved første øjekast ikke synderligt svær ud. Men tak skal du ellers have - man skulle sandelig koncentrere sig om mønstret hele tiden. Absolut ikke et fjernsynsstrikketøj, men sjovt at strikke, og jeg er meget tilfreds med resultatet.


6 kommentarer:

Tine sagde ...

Meget meget smukt.
Du kan altså bare noget, med det der lace-strik :-)

Strikkeheksen sagde ...

Virkelig smukt, andet er der ikke at sige :-)

damsgaarden sagde ...

Du er bare så sej til det med mønster, hvor er det fint, hele konsentrationen værd ;-)

Gitte sagde ...

Hvis det er sådan du håndterer en strikkekrise, går det da meget godt ;-)

Som altid et smukt mønster og smukt resultat. Du er bare god til det der.

Helle : sagde ...

Super flot og smukt mere vil jeg ikke sige ;-)

Jette sagde ...

Skønt tørklæde, flot mønster, ser umiddelbart let ud, men det kan jo snyde. Og håber du finder anvendelse for dit HF-garn.