lørdag den 4. oktober 2008

Valnøddetyven


....slår til igen!
Vi har et valnøddetræ. Det har naboen osse. Vi deler et egern.
Lige i øjeblikket har egernet vildt travlt med at samle vinterforråd.
Det er stærkt underholdende, at se egernet fise op i valnøddetræet, bide en valnød over, så den falder til jorden. Ned igen og enten spise eller gemme valnødden. Hvorefter det samme gentager sig igen og igen.
Jeg stod oppe i soveværelset og forsøgte at fotografere den lille fyr - måske kan man lige ane den buskede hale, men desværre blev billedet ikke så godt.
Jeg er glad for, at egernet har valgt at bo i vores have ligesom pindsvinet, der også kommer igen år efter år.
Der er valnødder nok til os alle:-)

4 kommentarer:

Tine sagde ...

Sikke da en dejlig tyv du har der :-)

Det er så sjovt, at sidde og se hvor flittige de er.
Det er en god udkigspost du har der.

Irene sagde ...

Det er nemlig lige det, det er - sjovt at se på altså:-) Det er bedre end pausefisk:-)

Helle : sagde ...

Hej Irene
Sikke da en lille tyv, jeg kender dem fra vores sommerhus. De er bare så søde at kigge på, og så er de bare så hurtige. Jeg har aldrig nået at få mit kamera frem før de er væk.

Gitte sagde ...

Nej hvor hyggeligt med et egern i haven.

Irene - hvor er dit sjal bare flot! Og sikken alt det du har fået ud af garnet.