søndag den 19. februar 2012

Smillas kjole

Endnu en model fra Susie Haumanns bog : "All you knit is love". Garnet fra Pickles var egentlig købt til én af de gratis opskrifter, der ligger på Pickles`hjemmeside, men som så mange gange før ombestemte jeg mig:-)
Pickles er en yderst farlig hjemmeside at bevæge sig ind på:-) Lækkerhedsfaktoren på deres garn er helt i top!
Dette garn er en blanding af 74% merino/18% silke og 8% cashmere, og det er et fantastisk garn! Det er et "rundt" garn, der er nemt at strikke med og resultatet bliver ualmindelig smukt. Jeg drømmer om at strikke meget mere med det her garn.
Opskriften er velskrevet og nem at gå til, og jeg har fulgt den til punkt og prikke. Det er et sødt lille hulmønster, som man lynhurtigt lærer udenad. Denne gang har jeg strikket en lidt større størrelse 6-12 mdr. Jeg brugte simpelthen de 100 gram garn jeg havde købt til sidste stump.
FAKTABOKS:
Design: Smillas kjole fra Susie Haumann : All you knit is love
Garn: Pickles Cashmerino Silk
Garn fra lager: Nej
Anvendt: 100 gram
Farve: Gammelrosa
Købt hos: Pickles
Pinde: Knit Picks 3 1/2
Str.: 6-12 mdr.

35 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er den yndig Irene...tænker lige om jeg dog ikke kender en lille pige der kunne trænge :)..aii det får vente et par år :)

Strikkeheksen sagde ...

Åh, hvor er den skøn - så bedårende :-) Utrolig fin farve og supersødt mønster :-)
Jeg må vente helt indtil juli med at finde ud af om jeg skal strikke kjoler - ØV ;-)

Ann sagde ...

Hvor er den blevet smuk i dette garn og denne farve!
Jeg elsker også de runde garner, som gør arbejdet så pænt.
Gudskelov havde Pickles i øjeblikket ikke lige farver, jeg kunne bruge ;-)

Kirsten Amstrup sagde ...

Det synes jeg er en helt utrolig sød lille kjole, du der har lavet. Hvem der havde et barnebarn i vente. Tillykke.

Merete sagde ...

Hold da op, hvor er den sød og sikke et sødt mønster. Farven er også rigtig god

Tine sagde ...

Hvor er den bare blevet sød!
Det bliver en meget velklædt lille pige, når hun engang ankommer :-)

MetteNS sagde ...

Hvor er det en smuk kjole.:)

Strikkeglæde sagde ...

Hvor er den sød - jeg skal vist have fingre i dne bog - god søndag!

Fríða sagde ...

ej, hvor blev den söd! jeg synes billederne i bogen slet ikke yder modellerne retfærdighed, måske grundet manglen af farver.
kh.fra Island
Frida

Unknown sagde ...

Så kær, så kær. Gid det var mig, som havde en baby-pige at strikke til :-)

nynne sagde ...

Den er simpelt hen så bedårende - dejlig farve og rigtig fint mønster. Hun bliver da bestemt Århus bedst klædte "lille-pige"

Trillemus sagde ...

Hej Irene.
Endnu engang en smuk ting fra dine strikkepinde. Hvor er dine børnebørn heldige at få lov til at gå rundt i al den lækre strik.

Kh Mette

Lydert sagde ...

Hvor er den dog bare skøn

Eva sagde ...

Det er en yndig kjole. Både farve og mønster :)

Citronmoster sagde ...

Hvor er den kær :)

Unknown sagde ...

Heldige pige der får sådan en skøn kjole, og garnet skal jeg da vist kigge nærmere på.

vibstrik sagde ...

Den er da fantastisk, og ser dejlig blød og lækker ud:-)

Charlotte sagde ...

Den er rigtig sød, og lur mig, om ikke jeg også får strikket den - også selvom der ikke er barnebarn i vente:-)

Fru Kahr sagde ...

Hvor er den yndig - hun ender garanteret med at være en yderst velklædt lille lækker baby.

Helle : sagde ...

Nåå hvor er den bare sød, og jeg har jo fået ok med at stikke til en lille pige nu ! Den lille trøje er altså blevet så fin med alle de søde lommer.

Jeg kan godt forstå at du ikke kunne bestemme dig for hvilken af farverne du skulle købe, for de er da bare så skønne alle sammen.

Helle sagde ...

Herlighet så yndig og søtt.

Lykke sagde ...

ok- jeg overgiver mig! Den bog må jeg altså have fingrene i! Kjolen er super smuk og jeg Må da kende nogen der kan bruge sådan en ;-)

Berit sagde ...

Det var vist helt i orden, at du brugte det lækre garn til kjolen, for den er bare så fin!

Marianne sagde ...

Øj hvor er den skøn:-)

amstrik sagde ...

hej
det er også en af mine opskrifter jeg bare må lave til en af de små i min familie den er super sød og fin.

dejlig farve du har valgt.

Irene sagde ...

Tusind, tusind tak for alle Jeres søde kommentarer!

Irene sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Fru Knudsen sagde ...

Ih, hvor er den kjole fin!!!!!

rett og vrang sagde ...

For en fantastisk, nydelig kjole! Den fikk jeg lyst til å strikke! Hilsen Synnøve fra Norge

Elins Strikkeri sagde ...

Nydelig kjole, det hadde vore noko for småjentene mine:))

mona sagde ...

Det er jo nærmest helt uhyggeligt som du og Ann kan få mig til at ønske det 12. barnebarn og så den dér bog:-))

Britta sagde ...

Den lille kjole er SÅ yndig... Den bog må jeg altså eje... ;o)

Kristin sagde ...

Wauw hvor er den fin!! Hvor langt går mønstret op i str?

Marie sagde ...

Jeg fandt din kjole på nettet, og har netop strikket den selv.
Jeg havde et problem til allersidst med opskriften. Det fremgår ikke rigtigt, om hæklingen rundt om slidsen bagpå skal stoppe efter knahullerne eller fortsætte med fastmasker helt op til kanten.
Hvad har du gjort?

Mvh
Marie

Anonym sagde ...

Hej :) jeg render ind i problemer hele tiden ved pind 12, har de 100 masker, men mangler alligevel en maske for at kunne strikke pinden fuldt ud ifølge opskriften. Har du oplevet det?