mandag den 19. maj 2008

Haven i maj 2



Akelejen er en smuk og yndefuld blomst.
Jeg plantede akelejerne mellem roserne sidste år, og lige nu blomstrer de.
Jeg har blå og lyserøde akelejer, men den fine tofarvede blå/hvide akeleje er desværre ikke kommet i år. Ellers får akelejerne ligesom alle de andre frøformerede stauder lov til at sprede sig og komme, hvor de har lyst i min have.
Det har regnet her i Århus i dag, og haven trængte til det, så det gør ikke noget med sådan en enkelt dags regn.
Jeg har fået strikkebogen "Wrapstyle" i dag, og den kan jeg så studere i sofaen imens duften af moussaka breder sig i huset. Jeg skal jo nok prøve at strikke et Shetland Triangle en dag ligesom de andre strikkenørder :-)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er ikke nogen ørn til at sætte navne på de vækster, der gror rundt om os her. I dag fandt jeg ud af, og med din hjælp, at jeg også har akelejer langs huset her. Så tak for oplysninger og de dejlige billeder ;-)

Det gule hus sagde ...

uhhhh, her fik vi kun en haglbyge.
Hvor er du aktiv, flotte trøjer og dejlige billeder :-D

Irene sagde ...

Tak skal I have begge to !