mandag den 19. maj 2008

Haven i maj

Jeg vågnede simpelthen utrolig tidligt i morges.
Klokken 5.28 var jeg lysvågen.
Jeg tog et par kapitler i den krimi jeg er ved at læse p.t.
David Hewson : Martyrernes blod.
Den foregår i Rom og minder om Dan Browns bøger,som jeg holder meget af.
Nu er jeg stået op, har fået min morgenthe og været en tur ude i haven og stukket næsen i syrenerne.
Min hvide syren er det smukkeste syn lige nu !

Jeg har også en lidt mindre selvsået syren. Bagved titter naboens blå af slagsen frem. Dejligt !

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er dine billeder dog dejlige,jeg får lyst til at stikke hoved helt derind i syrenbuskene ;-)

eKirsten sagde ...

Syrenen er også en af mine yndlinge - gæt selv hvilken farve jeg foretrækker...
Vi har dem ikke selv i haven, de er lidt for store. D.v.s. vi har en minisyren (Syringa Microphylla), og når den blomstrer - den er næsten fuldt udsprunget nu - så dufter hele vores have af syren. Jeg kan dog endnu bedre lide den almindelige syrens duft, den er lidt finere, synes jeg.