lørdag den 29. oktober 2011

Fredericia-messen 2011

Nynne og jeg kom afsted i god tid, så vi ankom til Fredericia allerede ved 10.30-tiden, hvor der heldigvis ikke var så mange mennesker endnu, så det var faktisk muligt at gå nogenlunde i fred og ro og få hilst på flere bloggere:-)
Vi hentede først vores fine bloggerkort hos Tina og Karen.
Og så rundt til standene med garn og garntilbehør. De andre stande sprang vi let og elegant over:-)
Der var ikke så meget der fristede, men lidt kom der alligevel med hjem.
Jeg er lidt vild med norske Arne & Carlos. De har lavet en adventskalender. hvor der er opskrift på 24 forskellige strikkede julekugler, og de er altså bare så fine:-) Så den kalender måtte jeg have.
Vi fandt også sælskindsknapper! Og knapper i møbelstof - der var mange fine, så det var svært at vælge, så jeg fortryder selvfølgelig lidt, at jeg ikke købte flere:-)
Endelig kom der lidt tilbuds-Tvinni med hjem i nogle farver, jeg ikke havde i forvejen - så nu må jeg til at strikke noget mønsterstrik:-)
Efter et par timer var både Nynne og jeg "flade" og trængte til at komme hjem, men det var en rigtig dejlig tur og som altid hyggeligt at hilse på andre bloggere.

12 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Godt at I havde en god tur og imponerende selvdisciplin, du har udvist ;-) Spændende knapper du har fundet :-)

nynne sagde ...

Ja det var rigtig hyggeligt. Jeg fortryder også at jeg ikke fik flere knapper med hjem og til dels også at jeg ikke fik mere Tvinni garn. Men der bliver jo nok en anden mulighed :-)

Vilma sagde ...

De der sælskinds knapper , dem må jeg bare eje!!

God lørdag til dig Irene :-))

Tanke

Anonym sagde ...

Ja hvor rigtigt, det er faktisk utroligt trættende at være på håndarbejdsmesse, men også dejligt at hilse på og se alt det nye strik i det virkelige liv. Faktisk er vi jo utroligt priviligeret, vi har så meget at vælge imellem, så smukke ting.

Sikke et fint skab du har fået, dejlige ting du har sat ind - så smukt at skue.
God weekend

Strikkefuglen sagde ...

Lyder til at i havde en dejlig tur :-)
De knapper er da vild søde og ikke nogen jeg ellers har set.
Spændende med det nye garn og de muligheder og ideer der kommer ud af det :-)

Kirsten Amstrup sagde ...

Hvorfor må vi ikke se dine tilbuds-twinny'er?

Jeg bliver helt ked af, at jeg ikke gider have endsige lave julekugler, for de er meget charmerende.

Skal de fylde dit hjem i julen?

Irene sagde ...

Kirsten: Jeg elsker jul og julepynt, så selvfølgelig skal der strikkes nogle julekugler, der skal pynte sammen med alt mit andet julepynt:-)

Lis sagde ...

glæder mig til at se julepynt fra din ny indkøbte bog.
Jeg så også på det sælskin småtteri.
Dig så jeg derimod ikke, æv æv, men godt at I også havde en god dag.

Kh. Lis

Lea sagde ...

Kender det med at man fortyder man ikke købte lidt flere/mere.....

Men du kom hjem med skønne knapper og "julehyggestrik" og garn til mønsterstrik - og mangler du noget, så finder du det garanteret på nettet, i butikkerne og på næste års messer :-) Og mangler du ikke noget, så finder du det måske alligevel :-)

(Jeg er vel ikke den eneste, der køber selvom jeg ikke mangler?)

Benedicte sagde ...

Sikken en masse fristelser; jeg tror det varr godt at jeg afstod fra en tur til Fredericia ;-)
Din stribede trøjer er blevet rigtig lækker!

dqpage sagde ...

Det er altså lidt sjovt med de der strikkede julekugler :o)
og tilbud på twinni ? uha, jeg kunne have købt mig fattig ..
også i de sjove knapper.
hilsen Mona

SAJdesign sagde ...

Hej Alle
Ja, vores sælskindsknapper blev hurtig solgt, men der er håb for dem, som gerne vil købe nogle. Om ikke så længe åbner jeg webshop, men indtil da kan I bestille dem via min hjemmeside www.sajdesign.dk
Pris 10 kr. pr. stk. incl fragt
Hilsen Sanne, SAJdesign