søndag den 21. december 2008

Sprøde vafler og La Boheme


Vi skal ikke være hjemme juleaften i år. Vi holder jul sammen med hele Michaels familie og bliver 12 ialt. Derfor skal vi ikke have juletræ i år - lidt ærgerligt at jeg ikke kan få luftet alt mit smukke juletræspynt, men i stedet har vi så rigtig god tid og er på ingen måde julestressede. Michael skal ganske vist stege to ænder ,og jeg skal koge og pille små kartofler til brunede kartofler til 12 personer, men det er først på onsdag og giver absolut ingen grund til panik. Så det har været en rigtig nusse-hygge dag indtil nu.
Jeg har pakket(flere!) julegaver ind, strikket lidt på et par sidste-øjebliks-gaver. Småting som nok skal blive færdige, og imens så/hørte jeg La Boheme på DR2. Af en eller anden grund flyder tårerne altid, når jeg hører opera, så mand og søn griner lidt af mig. Imens jeg hørte opera lavede Michael lækre, sprøde vafler, som lige er blevet nydt med en god kop kaffe. Uhmmm!
Senere - tror jeg nok - vil han vist servere sin egen julegløgg:-)

11 kommentarer:

Fru Kahr sagde ...

Mums, de vafler ser lækre ud. De pirrede i hvert fald til min lækkersult - jeg bliver vist nødt til at spise nogen brunkager...

Karin Grøn sagde ...

Mmmm jeg bliver helt lækkersulten. I år skal vi igen igen holde jul og der er ingen der kommer med andet end en flaske rødvin, så det er bare med at være med på beatet, men opvasken i køkkenet, den får de andre lov at tage, for jeg har været på stikkerne fra kl 8. Gåsen skal jo helst stege langsomt og ved lav temperatur.
Vi kan ikke komme til vaffeljernet, for bibliotekaren er i køkkenet og ordne skabe, så nu må jeg vist se om han katagoriserer det hele- ;-) og laver et lille kartotek. Så bliver vi vist ikke færdige til juleaften. Skønt med lidt hjælp. Endeligt.

Irene sagde ...

Dorthe - de var bare lækre!
Karin - det lyder rimeligt, at de andre vasker op ! Og dejligt at bibliotekaren også hjælper i køkkenet :-)

Mariann sagde ...

Hvem der bare skulle have vafler.
Vi købte et vaffeljern for flere år siden, prøvede det engang, og det tog en krig bare at lave en vaffel, så siden har vi aldrig brugt det :-)

Gitte sagde ...

Uhm - lyder som om det har været en dejlig eftermiddag.

Helle : sagde ...

Uha det er da godt nok mums det der, rigtig god søndag til dig og dine!

damsgaarden sagde ...

Det lyder rigtig godt med en mere der selv koger og piller sine kartofler til de brunede, folk mener jeg er lidt for mærklig når jeg holder på at det ikke kan være anderledes :-)) jeg skal også sørge for de små brune der hvor vi skal være. God jul skal lyde herfra.

Made By Dorthe sagde ...

Nøj de ser lækre ud, kan næste dufte dem her hos mig...

Irene, jeg vil lige ønske dig og din familie en rigtig glædelig jul, samt et lykkebringende nytår.
På gensyn i blogland i 2009, selv om jeg alt for sjældent får skrevet en hilsen, nyder jeg at følge med i din hverdag :-)

Mange julehilsener fra
Dorthe

Tine sagde ...

Hvor lyder det bare hyggeligt.

Hav en rigtig god jul i det lille hyggelige hus :-)

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig glædelig jul, Irene, til dig og din familie :-)

Samtal från min trädgård sagde ...

Glädelig jul og godt nytår, vafler er noget som er populärt i Sverige, og dine ser riktigt fine ud.