tirsdag den 5. maj 2009

February Lady Sweater 3




En genudsendelse - nemlig min tredje February Lady Sweater, men jeg havde lyst til en ny. Modellen er jo uovertruffen. Alligevel er det første gang jeg strikker den top-down. De andre to er strikket nedefra og op, og jeg må indrømme at jeg synes de er pænere. Den bliver noget bredskuldret, når den bliver strikket top-down.
Jeg bryder mig heller ikke så meget om retriller, så derfor har jeg lavet bærestykket i glatstrik. Endvidere har jeg på forstykkerne lavet en pæn kant a la Falkenberg.
Farven er rigtig flot, og jeg er sikker på, at jeg nok skal få brugt trøjen. Det er ikke èn af dem, der bare kommer til at ligge i klædeskabet :-)
Trøjen er strikket i str. L i Cascade 220 i farven Coral 7830.
Den er strikket på pinde nr. 4 1/2 og der gik lige knap 500 gram til den.

16 kommentarer:

Lise sagde ...

Den er også bare rigtig flot den farve.

Gid man dog turde kaste sig over en engelsk opskrift - men det tør jeg ikke!

ANNEPÅLANDET sagde ...

Det var en frisk og fin farge til deg! Og du er så rask og effektiv - du strikker flere jakker på noen våruker enn jeg gjør på et år (eller to eller tre...). Jakken ble veldig fin - og interessant å høre litt om forskjellen på å strikke nedenfra og ovenfra.
Ha en fin uke!

Helle : sagde ...

Det er en super flot farve til dig, og rigtig flot strikket.

Hvorfor bliver den breddere over skulderen når du strikken den top-down, det forstår jeg ikke helt?

Jeannette Mariae sagde ...

Den er blevet superflot, Irene.

Jeg har jo strikket et par stykker efter den opskrift, du i sin tid præsterede. Og jeg går fortsat meget med begge trøjer ;-

Tine sagde ...

Hvor er den blevet fin.
Super lækker sommerfarve.
Den er jeg også sikker på at du bliver meget glad for.

Mariann sagde ...

Igen en flot trøje, og nogle lige så flotte kanter :-)
Altså det frister jo helt vildt, når jeg læser om, og ser det lækre Cascade-garn :-))

Fríða sagde ...

lækker! og sikke en deeeejlig farve!
kh.fra Island
Frida

Gitte sagde ...

Tilslutter mig helt de andre kommentarer. Den er super flot, og farven klæder dig rigtig godt!

Jeg bruger egentlig ikke min så meget, mens fordi jeg synes jeg hænger i alle steder med de brede ærmer ;-) Så jeg drømmer onm en nr. 2 med smalle ærmer..

nynne sagde ...

Det er vel nok super - rigtig dejlig farve.Holder garnet sig pænt - det ser så fint jævnt ud.

Irene sagde ...

Lise - lige netop denne opskrift er oversat tl dansk.
Anne - Tak :-)
Helle - jeg ved det ikke :-)
Jeanette, Tine, Mariann og Frida - Tak!
Gitte - ja det er en ulempe, at man tit hænger i håndtaget:-)
Nynne - det garn holder sig rigtig flot.

Fynpige sagde ...

Hold da op hvor er den blevet flot !! Du er da en super strikker !!

Jeg kunne bare ikke få den FLS til at virke da jeg forsøgte !

Merete sagde ...

Woh sikke en flot farve og modellen er også fin. Her tænker jeg både på trøjen og damen indeni
Merete

Strikkeheksen sagde ...

Den farve er altså fantastisk og jeg kan godt forstå, du synes, det er en dejlig model :-) Garnet er jo også rigtig, rigtig lækkert!

Jette sagde ...

Ej, for en flot farve, og modellen er jo også bare super, flot at du har lavet så mange af dem.

Pia sagde ...

Den er flot Irene. Uanset om den er top-down eller ej. Men vi har jo hver især vores egen mening om det færdige materiale (måden det bliver til på)
flot er den syntes jeg.

Nette sagde ...

Ih, jeg forstår ikke, du tør de der vilde farver. Men de klæder dig jo.
Jeg ville aldrig turde, jeg er så bange for at knalde en eller anden vild farve på, selvom jeg nok bare burde tage fat i mig selv og springe ud i det.
Tillykke med den.Den er flot! :-)