tirsdag den 15. september 2009

Award fra Charlotte

Jeg har modtaget en award fra Charlotte, der er forholdsvis ny i Blogland med en fin blog hun kalder Gåsehavehuset.
Som altid er jeg glad og beæret over at modtage sådan én. Så rigtig mange tak Charlotte!
Med awarden følger en opfordring til at fortælle 10 ting om sig selv
,og det vil jeg gøre.
Jeg skal derefter give awarden videre til tre andre, og det vil jeg lige tænke over:-)

1. Jeg er født på Møn hjemme i huset "Højbo". Den gang var hjemmefødsler meget almindelige:-)
2. Jeg er gift med Michael og sammen har vi Alexander på 19 år. Jeg har desuden 2 børn fra første ægteskab: Sine på 33 og Niels på 24. Jeg er mormor, da min datter har tre børn og venter sit fjerde.
3. I år 2000 fik jeg brystkræft. Jeg fik en brystbevarende operation samt efterbehandling. I 2007 fik jeg atter brystkræft og var igennem to kæmpestore operationer og er i dag i medicinsk behandling, der giver en hel del bivirkninger. At få brystkræft anden gang fik mig til at tage mange ting i mit liv op til revision. Bl.a begyndte jeg at blogge, hvilket jeg ikke en eneste dag har fortrudt:-)
4. Jeg er uddannet bibliotekar fra Biblioteksskolen i København i 1976 og har prøvet fantastisk mange ting indenfor biblioteksvæsenet. I dag har jeg et fleksjob som børnebibliotekar, fordi jeg udover at have recidiv brystkræft også har en sjælden gigtsygdom, der en gang imellem sætter mig helt ud af spillet.
5. Jeg elsker at lave god og sund mad - en interesse jeg deler med min mand. Vi laver mad sammen næsten hver dag, og dyrker en hel del grønsager selv.
6. Jeg elsker Italien. Jeg føler mig simpelthen så godt tilpas i det land, at jeg tror jeg har boet der i et tidligere liv. Jeg elsker også italiensk mad, men bryder mig ikke så meget om pasta og pizza:-) Italiensk mad er meget andet!!!
7. I perioder læser jeg meget mere end jeg strikker. Jeg er vild med amerikanske og engelske krimier og spændingsromaner, men læser også andet. Det er dog yderst, yderst sjældent at jeg læser bøger af danske forfattere.
8. Jeg er vild med tøj - køber og sælger masser på Trendsales. Hårdt presset indrømmer jeg, at jeg har meget tøj, og hvad angår støvler og sko - hvor mange jeg har - det får I mig i hvert fald ikke til at fortælle(uh-det er mange!!!)
9. Jeg bor i et gammelt hus på landet, som vi for en stor dels vedkommende selv har sat i stand. Jeg holder meget af gamle ting og samler på meget forskelligt:-)
10. Udover at være kreativ med håndarbejde, madlavning og i min have har jeg en hemmelighed : Af og til skriver jeg digte! Nogle af dem ligger på www.digte.dk - men under pseudonym:-)

6 kommentarer:

Tine sagde ...

Tillykke med prisen.
Den er meget velfortjent!

Stærkt gået, alt hvad du fik fortalt!
Det ved jeg du har tænkt meget over :-)

Strikkeheksen sagde ...

Tillykke :-) Dejligt og spændende at få mere at vide om dig - og tænk, at vi i strikkegruppen har en digter iblandt os - jeg kan ikke sige det for tit, men det er så dejligt med al den mangfoldighed :-)

Helle : sagde ...

Tillykke med prisen skal også lyde fra mig :-)

Jeg syntes at det er flot at du kan fortælle om det i et åben forum. Nogen siger at det faktisk kan hjælpe en.

Samtal från min trädgård sagde ...

Tillykke, havnede virkelig på det rette sted! Og så interessant at få mere at vide om dig.
Så spändende med digte, måske at vi får se et henad vejen...?

Charlotte sagde ...

Så fint du fortæller om dig og dine. Jeg fornemmer, at du klarer dig så flot med de vilkår alvorlig sygdom bringer med sig.
Tak for en dejlig blog - endnu engang

Fru Kahr sagde ...

Sikke et stærkt og personlig indlæg.

Tillykke med prisen.