onsdag den 23. september 2009

Klassisk babycardigan


Klassisk råhvid babycardigan i str. 3 mdr.
Opskriften er fra Lene Holm Samsøes bog "Sødt og blødt".
Garnet er Drops Merino Extra Fine, der kan vaskes på 40%, og jeg har brugt 125 gram. Jeg ved godt, at der er mange, der har noget imod superwash-garn, men jeg synes altså at det her er lækkert. Jeg har strikket på pind 3 1/2, og valgt klassiske knapper - perlemorsknapper med en lillebitte "diamant" i midten - købt i Italien.
Jeg synes selv den er blevet virkelig nuttet til en helt nyfødt baby:-)

Kunne ikke lige la`være med også at tage et billede af mine skønne gule roser:-)

14 kommentarer:

Gitte sagde ...

Så fin og enkel.

Iøvrigt noget skøn garn - både at strikke i og have på.

Pragtfuld rose.

Mariann sagde ...

Hvor ser den bare fin ud, den lille cardigan.Når der skal strikkes baby/børnetøj her, må det altså også meget gerne kunne komme i maskinen :-)
Sikke da en flot gul rose !

Jette sagde ...

Jeps, det er nemlig lækkert det garn, super blødt at strikke med, og det er jo nemmest til små størrelser, hvor forældrene ikke har tid til at håndvaske. Sød trøje du har lavet.

Tine sagde ...

Sikke en dejlig klassisk cardigan.
Og superwash er da det eneste rigtige til sådan nogle små størrelser.

SUPER SMUK ROSE!!!

Jeannette Mariae sagde ...

Hvor er det dog nogle skønne ting, du har præsteret til den kommende baby.

Hvor er de forældre altså heldige.

Og din rose, den er underskøn.

Knus fra engens land ;-)

Helle : sagde ...

Rigtig sød og enkel trøje.

Den gule rose er bare så smuk !

Samtal från min trädgård sagde ...

Både smuk tröje og en smuk rose.

Strikkeheksen sagde ...

Nåh, den er fin- den baby kommer vist ikke til at mangle tøj :-)

Fantastisk rose :-)

Jane sagde ...

Sød lille cardigan :-)
Jeg har ikke det mindste imod superwash, det er nemlig så dejlig nemt at vaske ;-)

Pernille sagde ...

Det er en helt igennem skøn babyting du der har lavet, og sikke smuk den gule rose er. Sådan nogle må jeg også have i min have! Ha' en dejlig dag

Clemme/Trine sagde ...

Hvor er den sød. Jeg har også den bog og tror da bestemt, at jeg liiiige skal ind forbi den lokale garn-pusher og ha' et par nøgler superwash - når jeg nu alligevel cykler lige forbi på vej hjem fra arbejde :)

Trillemor sagde ...

Hvor får du da meget fra hånden Irene, man kan blive helt misundelig:-) Men "babysager" er selvfølgelig heller ikke så store, men jo ofte på tynde pinde. Jeg håber så meget jeg engang bliver farmor. Selvom det heldigvis har lange udsigter:-)

nynne sagde ...

Det er en meget dejlig cardigan. Pæn og enkelt, som det hedder på vendelbo-mål

Anonym sagde ...

Sådan en lille klassisk sag er da et must til en lille ny - en hvid/råhvid bluse er smuk synes jeg altså også. Din bluse er da virkelig rigtig sød - jeg må indrømme jeg faktisk aldrig har prøvet superwash, det kan godt være jeg skulle prøve i børnestrik.

Din rose er da virkelig smuk - jeg har selv et meget svagt punkt for roser - de er skønne