tirsdag den 8. september 2009

OPSKRIFT - PULSVARMERE

Jeg gentager lige opskriften på pulsvarmerne, selv om den kan findes ved at søge på siden.
Hvis der er nogen, som strikker dem, vil jeg gerne bede dem om at linke til min blog. Tak!
IRENES PULSVARMERE - OPSKRIFT
Slå 60 masker op på pinde nr. 3
Opslagspind: Fordel maskerne på 3 pinde imens du strikker 2 vrang 3 ret. Sæt evt. 1 maskemarkør ved starten af omgangen.
Pind 1 og 2 :Fortsæt 2 omgange mere med vrang over vrang og ret over ret.
Pind 3 : 2 vrang, 1 maske løs af, 2 ret, træk den løse maske over de to retstrikkede masker. Fortsæt på samme måde omgangen rundt.
Pind 4 : 2 vrang, 1 ret, slå om pinden, 1 ret. Fortsæt på samme måde omgangen rundt.
Disse 4 pinde danner snoningsmønstret.
Næste pind strikkes derfor som pind 1 : 2 vrang, 3 ret.
Jeg strikkede 10 snoninger, men hvis du vil have pulsvarmerne kortere strikker du bare færre.
Tommel: strik 2 vrang, 3 ret indtil der mangler 8 masker på den tredje pind i omgangen. Disse 8 masker lukkes af. På næste omgang slås der 8 nye masker op over de aflukkede masker, og der fortsættes i mønster på samme måde indtil du synes pulsvarmerne er lange nok. Jeg strikkede 5 snoninger mere efter tommelen og lukkede derefter løst af.
Hæft ender og dine pulsvarmere er klar.
Hvis du er til pynt kan der hækles musetakker både forneden og foroven på pulsvarmerne i en anden farve.

8 kommentarer:

Helle sagde ...

Hold da op hvor laver du mange smukke ting --- Tak for opskriften --Den er bare skøn

Fríða sagde ...

tusind tak! den skal helt sikkert pröves, fin gaveidé til unge damer.
kh.fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Tusind tak for opskriften. Jeg har netop strikket et par til min datter, og hun har godkendt dem (og det siger ikke så lidt ..)
Jeg nøjedes dog med at lukke 6 m. af til tommelfinger-hullet og så er de strikket vha. magic-loop, da jeg ikke er så gode venner med strømpepindene).

Der er mere garn, så jeg skal vist have et par selv også.

Conny

Irene sagde ...

Jeg har vist glemt at skrive, at dette er voksenstr. Til børnestr. slås kun 40 eller 50 masker op afhængig af garntykkelsen, og der lukkes kun af til tommel for 5-6 masker.

Anonym sagde ...

Kære Irene,
Tusind tak for opskriften på de nemme pulsvarmere med det finurlige snoningsmønster - jeg har strikket mig et par, og de er lige sagen her i novemberkulden! Jeg er igang med i hvert fald to par mere til julegaver... Tak igen!
Karen fra Vordingborg

Irene sagde ...

Velbekomme! Jeg er glad for, at du kan bruge den:-) God strikkelyst!

My Mommy's Corner sagde ...

Kære Irene,

Jeg har strikket efter din opskrift mange gange. Laver dem dog en del længere og har lige lavet et blogindlæg, hvor jeg henviser til din blog. Håber det er ok.

Irene sagde ...

Velbekomme! Jeg skriver netop, at jeg gerne vil have linket til min blog, når nogen bruger min opskrift:-)