søndag den 27. september 2009

Viften undervejs


Mens flere plager sig selv med "Pine", ja så har jeg sådan set nok at se til med "Viften". Den har jeg strikket på i efterhånden lang tid, men har været nødt til at tage nogle pauser, hvor der så er strikket babytøj.
Jeg er færdig med ryg og forstykker, hvor man ender med nogle masker, der ikke skal lukkes af. Hvad man skal gøre med disse masker, melder opskriften intet om. Måske skal det se sådan ud, og maskerne strikkes sammen. Hvem ved? Det er et mysterium, jeg må prøve at løse senere, når ærmerne er strikket.
Efter en tur rundt i Blogland vil jeg lige gøre alle sokkeelskere opmærksom på, at Birgitte har lavet "Året rundt med sokker" - 12 fine sokkeopskrifter, der kan købes på Etsy. Sød idé og rigtig fine mønstre, hun har lavet.

13 kommentarer:

Madam Munch sagde ...

Jeg er spændt på at høre hvad du mener om pasformen, når du får den syet sammen. De fleste synes at ærmerne er meget stramme ved ærmegabet. Jeg har også lyst til den, men er lidt tilbageholdende af samme grund.

Pernille sagde ...

Tak for illustrationen af hvordan, den ser ud bagfra. Det har jeg nemlig overvejet :)

Tine sagde ...

Hvor ser det spændende ud.

Underligt med de masker. Håber du finder ud af hvad der skal ske med dem :-)

Helle : sagde ...

Hej Irene

Den ser godt nok spændende ud den vifte, det kan være at du får styr på de masker senere i opskriften. Sådan kunne jeg også have det med nogle af Falkenbergs modeller.

Vi savnede dig i lørdag !

Irene sagde ...

Madam Munch - jeg synes ikke ærmerne ser specielt små ud.
Pernille - Velbekomme:-)
Tine - unægtelig lidt spændende om jeg kan få den sat rigtigt sammen.
Helle - Tak - jeg savnede osse Jer:-)

Anonym sagde ...

Viften er så smuk færdig - men det er en fordel at kende til Mariannes måde at skrive opskrifter på, når man skal strikke hendes ting, forøvrigt en smuk farve du har valgt - hvad er det for et garn du strikker den i?

Strikkeheksen sagde ...

Uha, det ser spændende ud, jeg glæder mig til at se, hvordan den bliver "skruet" sammen og hvad der skal ske med de overskydende masker :-)

Fru Kahr sagde ...

Den ser spændende ud - forhåbentligt får du styr på de overskydende masker senere i processen.

Jeg håber, du havde en ok weekend:-)

Irene sagde ...

Efi - jeg bruger 1 tråd Twinni og 1 tråd Drops alpaca. Det giver et blødt og lækkert resultat.

nynne sagde ...

Ja sådan ka det jo g når man strikker Isager. Jeg vil sige , som Laila, at de bøger mor og datter udgiver ikke er opskrifter, men vejledninger,
Pine er klart til at have med at gøre når man bruger opskriften fra BoligLiv. Det er en opskrift

Gitte sagde ...

Den ser utrolig smuk ud. Håber da du finder anvendelse for maskerne........

Jeg er meget spændt på at se det færdige resultat.

Jette sagde ...

Dem har jeg også tænkt over hvor de skal bruges, men regner med at det kommer når jeg når så langt, er lige ved at strikke det sidste ærme.

Birgitte sagde ...

Ih, jeg takker for den pæne omtale :)
Viften ser rigtig skøn ud - dejlig farve!