mandag den 14. december 2009

Drengesweater str. 4-6 år


Drengesweater strikket i Kaffe Fassett Regia sokkegarn på pind nr. 4. Garnforbrug ca. 250 gram i str. tvilling 4 år. Sidste år fik jeg strikket tvillingernes sweatre alt for korte, så jeg har faktisk strikket efter målene på en str. 6 år. Så kan de også passe dem et stykke tid, og jeg synes ikke, at det gør noget en drengesweater er lidt stor i det.
Egentlig havde jeg købt opskriften på Tora Frøseths "A boys life", og tænkt mig at strikke den. Jeg fik også strikket den næsten færdig, men indtagningerne, der er det, der gør trøjen flot, så grimme og helt forkerte ud. Jeg må ikke have forstået opskriften rigtigt(hverken på norsk eller engelsk). Jeg har dog ikke helt opgivet den - vil prøve en anden gang. Er der måske nogle, der har prøvet at strikke den ?

11 kommentarer:

Pia sagde ...

Det er rigtig flot, og den må da gerne være lidt stor i dét. Det er noget flot garn, er det 4 eller 6 trådet?
Jeg har ikke strikket den anden du taler om, så der kan jeg ikke hjælpe - desværre.

Hanne ... sagde ...

På den sweater kommer Kaffes striber virkelig til sin ret. Måske man skulle starte på en til Hjælpedrengen, den må vel kunne være færdig til hans fødselsdag i april ;-)
- og tak for sidst.

Jytte sagde ...

Hvor er den flot, jeg kan rigtig godt lide de farver !!

Madam Munch sagde ...

Den trøje er rigtig flot, gad vide om jeg også kunne strikke det garn på p 4 - jeg tvivler....
Jeg har prøvet at strikke en prøve til viftetrøjen i supersoft og alpaca fra Drop. Jeg er langt fra strikkefastheden i opskriften, noget kunne tyde på at jeg strikker løsere end du gør. Jeg syntes din turkise var så flot.

Fríða sagde ...

lækker tröje i superseje farver!
kh.fra Island
Frida

Jette sagde ...

Nej, har ikke strikket den, men den ser da flot ud herfra alligevel.

Unknown sagde ...

kjempeflott genser med den flotte fargen. Jeg synes genserene er mye finere når de er litt store. Er de litt for små ser det ikke så fint ut.
Håper du forstår mønsteret ditt, kan du ikke ta det med på strikkekafe, kanskje noen av de andre kan forstå det.
Ha en fin dag, :-)

Unknown sagde ...

kjempeflott genser med den flotte fargen. Jeg synes genserene er mye finere når de er litt store. Er de litt for små ser det ikke så fint ut.
Håper du forstår mønsteret ditt, kan du ikke ta det med på strikkekafe, kanskje noen av de andre kan forstå det.
Ha en fin dag, :-)

Irene sagde ...

Pia - det er 6-trådet garn.
Hanne - tak i lige måde!
Jytte - det kan jeg også!
Madam Munch - jeg lavede ikke en gang en strikkeprøve, men strikkede bare derudad og målte på én af mine andre trøjer om den kom til at passe mig. Jeg overvejer at strikkeén i brun også:-)
Tak Frida, Jette og snakkemunn!

Gitte sagde ...

Hvor er det bare blevet en flot trøje. Skønne farver, og så synes jeg det er så hyggeligt at du også har julepynt i tyrkis ;-)

Anonym sagde ...

det jeg var ute etter, takk