tirsdag den 29. december 2009

Slut på julen


Efter anden juledag gider jeg simpelthen ikke se på julepynt mere, så nu er den fjernet. Her er gjort rent og en frisk buket tulipaner står og pynter og minder om, at om ikke så mange måneder er det forår:-)
Jeg havde planlagt en bytur i dag, men efter at have kørt rundt og rundt i Århus midtby sammen med hundrede andre bilister i jagten på en parkeringsplads, opgav jeg. I stedet parkerede jeg i nærheden af Jægergårdsgade og gik en tur. Her fandt jeg denne lille Babushka, og for at illustrere, hvor lille den mindste er, har jeg lagt en tændstik ved siden af den:-)

9 kommentarer:

randiglensbo.dk sagde ...

Hvad angår julepynt efter 2. juledag er vi helt på linie. Jeg har også pakket det hele væk og gjort rent i hele huset - ah, det er nu skønt :-)

Lavendel sagde ...

Ja, det frisker! De lille dukke er rigtig fin - også i den farve! Godt Nytår til dig!

Lykke sagde ...

nææh en turkis babushka, hvor fint! Glæder mig til at få pynten herhjemme ned i morgen.

Strikkeheksen sagde ...

Jeg plejer også at pille pynten ned igen efter 2. juledag, men i år, hvor jeg stort set ikke har pyntet, er juletræet dog fredet et par dage endnu, fordi vi har haft gæster - derfor er der alligevel blevet plads til hvide tulipaner på mit bord :-)

Sikken en fin Babushka, de er vist ved at blive et samlerobjekt ;-)

Karin Grøn sagde ...

Nu ha jeg det sådan at jeg først julepynter rigtigt ca den 20-22 dec. så jeg er ikke træt af det. Vi har kun nogle lysstjerner og lys i træerne og en adventskrans i december så vi fejrer julen i alle 12 juledage og tager så ned efter helligtrekonger men har man pyntet allerede den 1. dec. kan jeg godt se man må være træt af julepynt. Det er jo heldigvis forskelligt, men jeg synes din lille madrøjska er rigtig yndig. Festlig turkis farve.

Tine sagde ...

Super fin babuska.
Det ser ud til at den har nogenlunde samme størrelse som den jeg købte i Berlin.
Min er også lige kommet op. Nu hvor julepynten er væk, er det dejligt med lidt andet og nyt :-)

Unknown sagde ...

Koselig å kjøpe noe en blir glad for.
I Norge har vi julepynten til 13.dags jul, men jeg pleier å ta den litt tidligere. Jeg fjerner den etter nyttår slik at huset er rent til jeg beynner på arbeid igjen. Jeg tror vi pynter ikke så tidlig som i Danmark. :))

Nette sagde ...

Her hænger julepynten ind til vil rydder op efter nytårsaften d. 1.
Men så glæder jeg mig også til at få det væk og til at få gjort rent.
Til gengæld tager vi først træet ind d. 23. om aftenen.
Og SÅ meget julepynt har vi heller ikke oppe. :-)

Gitte sagde ...

Julepynten får lov til at blive til d. 31. december/1. januar, og så er det slut ;-)
Har lidt svært ved at slippe juletræet, stor flot gran - og bagefter lige til at smide ud..

Hvor er det bare ne fin babushka.