søndag den 29. januar 2012

Noget der ligner...

....Rosalinde - men ikke er det!
På Strikkefestivalen på Fanø købte jeg et Rosalinde-strikkekit hos Karen Noe strikket i hendes lækre Uld-Angora.
Jeg slog op til modellen, men blev hurtigt enig med mig selv om, at den kom jeg aldrig til at gå med. Så det eneste der ligner er maskeantallet.
Det er første gang i årevis, at jeg har vovet mig ud i så stort et strikketøj på pind 3 ! Min grænse går ved pind 3 1/2. Men efter et stykke tid vænnede jeg mig til de tynde pinde, og resultatet bliver altså så pænt:-)
Farven - varm gammelrosa - er heller ikke normalt én jeg vover mig ud i, men den er rigtig fin til alt mit sorte:-)
Jeg har strikket en helt enkel og klassisk bluse i glatstrik med brede snoningskanter forneden, på ærmerne og i halsen. Der er trekvartærmer, og den er strikket nedefra og op, så der er ingen sammensyninger.
Da jeg var færdig, var den lige til den store side. Så det var med bævende hjerte jeg kastede den i vaskemaskinen på en koldvask. Men ud kom en bluse, der kun lige var krøbet så meget, at den var helt perfekt.
Garnet er overlækkert, og jeg fortryder, at jeg ikke købte noget mere, da Ho-Strik havde tilbud på det her for nyligt. Blusen er perfekt til et vejr, som vi har lige nu - lun, let og lækker.
FAKTABOKS:
Design : Mit eget
Garn : Karen Noe Uld-Angora
Garn fra lager: Ja - men købt til andet formål
Anvendt : Knap 250 gram
Købt hos : Karen Noe
Str. : M
Pinde: 3mm Knitpro

29 kommentarer:

Berit sagde ...

Hvor ER den bare blevet lækker, Irene!

Det fine snoningsmønster er superflot i stedet for rib.

Flot, flot, flot!

Irene sagde ...

Tak skal du have Berit:-)

MetteNS sagde ...

Hvor er den smuk og dejlig.:)

Merete sagde ...

Den ser godt nok lækker du, din bluse. Skøn farve. Og kanterne med snoninger er bare så flotte

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hvor er den bare flot.;)

Fru Olsen sagde ...

Wild med farven og modellen, men turde aldrig selv gå igang med alle de snoninger :-)
Pinde 3 det kræver respekt.....
Hilsen Mette

http://framettesunivers.blogspot.com/

annelises kreativiteter sagde ...

Den er blevet rigtig fin. Jeg kan se at snoningsmønsteret kan bruges til andet en pulsvarmere for det er vel det du har brugt?

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet skøn, Irene, superfine kanter og sikke hurtigt du blev færdig med den :-)
Jeg er også i den grad ked af, jeg kom for sent til udsalget hos Ho-strik, så vi må håbe det bliver gentaget :-)

dqpage sagde ...

Den er rigtig vellykket. :o)
hilsen Mona

Smedegaard sagde ...

Hvor er den bare super enkel og flot. Er vild med de snoninger du har brugt i ribben :o)

Ann sagde ...

Hvor er den smuk!
Og man fornemmer den lækre angora.
At du turde, men godt du gjorde det. Var det uldprogram eller almindeligt program?
Håber, du får smag for de tynde pinde. Jeg elsker at strikke på tynde pinde, og det kan nemlig blive så pænt.

Madam Munch sagde ...

Hej Irene
Jeg ved lige hvor lækker den bluse er.
Jeg strikker jo også i det dejlige garn, og du kan købe det på udsalg til 50 kr. i Garngalleriet i Ry. Hun holder desværre ophørsudsalg, men Fiberfesten finder sted som planlagt.

Britta sagde ...

Din bluse er da super skøn, og sikken lækker farve... ;)

Quiltepigen sagde ...

Den er rigtig flot og skøn farve.
Ja det var en smadder god ide med de snoninger.

Pernille sagde ...

Flot flot model - det er super fine snoningsmønstre på ribben - og på pinde 3 - det er et virkeligt flot og stort arbejde du har lavet.
Du burde udgive modellen :-)

amstrik sagde ...

hej
den er superlækker og helt perfekt til det danske vejr.

farven er rigtig fin, vi må da se et billde med dig i den... er sikker på du bliver super smart.

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den supersød.

Anonym sagde ...

Hvor ER det bare en god model. Lige præcis sådan en som man kunne ønske sig at man kunne finde en opskrift på. Rigtig klassisk som jeg kan li' det. Tænk at kunne strikke sådan en fin sag , lige ud af hovedet ;-)

Hilsen Lone

Pernille sagde ...

Det er så lækkert selv at kunne, specielt når resultatet bliver godt.
Den ser skøn ud :)

Lykke sagde ...

Hvor er den bare smuk - fin og feminin :-) Må den lune både krop og sjæl!

Irene sagde ...

Tak for alle roserne!
Annelise: Ja - det er det samme snoningsmønster som til pulsvarmerne:-)
Ann : Det var et koldt uldvaskeprogram.
Madam Munch: Tak for tippet!

Lavendel sagde ...

den er rigtig smuk, men den slår ikke Spring Leaves...den er jeg altså forelsket i :-)

Ulla Røjkjær sagde ...

Godt man kan finde ud af at lave om på modellen når det ikke fungere med den oprindelige.
Jeg synes din bluse er blevet SÅ smuk. Jeg er vild med dine snoninger... og farven... det er en af mine ynglingsfarver og du har ret den lyser op på alt det sorte.

Merete sagde ...

Det er en virkelig sød bluse - meget fin effekt med snoninger!

Lin sagde ...

Flot design, lækker farve, og sikke en god ide med de snoninger istedet for ribkant. Det giver en super flot effekt.
Hvad hedder din model?????

Kirsten Amstrup sagde ...

Den er virkelig meget skøn, den bluse - fint design! Det er også meget skønt, at du strikker igen. Tillykke med det.

Pia sagde ...

Meget, meget flot bluse. Den er klassisk og alligevel brydes den af de meget fine snoninger. Smuk og lækker bluse.

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er den blevet flot :-) Og med dit eget præg.

Sylvia sagde ...

Den blev da flott! Og jeg er sikker på du kler denne rosafargen ganske fint.
Kanskje jeg også skulle ha vasket(og krympet) den blå herregenseren som ingen vil ha? Men jeg er redd resultatet blir en meget liten og tett genser, som heller ingen vil ha...grrrr
Jeg er som deg, det holder med pinne nr 3.5. Men jeg strikker på en lang omslagsjakke i strs 3, og det var veldig deilig med de små pinner også faktisk. Om den er ferdig? Neeeeei.......men om litt, kanskje!
Ha en fin kveld.