torsdag den 5. januar 2012

Nyt på pindene

Ved årets udgang befandt der sig faktisk kun to UFO-er i min strikkekurv. En ufærdig babytrøje og cardiganen Manu:
Jeg er nået til bærestykket og en masse vendepinde, så selv om jeg næsten er i mål, frister det sidste seje træk ikke rigtigt.
Jeg besluttede derfor, at det var i orden, at starte på lidt nyt:-)
Jeg fortsætter i cardigan/trøje sporet til mig selv:-)
Rivel - endnu en smuk cardigan :
Og Rosalind - et kit fra Karen Noe, som jeg købte på Fanø-festivalen. Men da jeg begyndte på Rosalind, synes jeg ikke om mønstret alligevel, og jeg blev også usikker på, om jeg ville kunne holde den store krave ud. Så det er endt med, at jeg strikker en bluse "ud af hovedet". Det eneste den har til fælles med Rosalind er masketallet.
Garnet derimod - angora/uld - hører absolut til i luksusklassen og er en stor fornøjelse at strikke med.

20 kommentarer:

Pernille sagde ...

Det ser rigtigt lækkert ud det garn du er startet på "en trøje ud af hovedet" - jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Og du har helt ret - et nyt år er ensbetydende med man trænger til nyt på pindende :-)
Godt nytår til dig

Merete sagde ...

Karen Noe´s angora garn er bare så lækkert. Jeg er også vil med den model du nævner af Karen Noe.

Merete sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Fru Knudsen sagde ...

Det ser ud til, at det er lækkerier du har på pindene

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Sådan et spritnyt år der bare ligger og venter, parret med tomme strikkepinde, det giver lyst til nyt - og håb om bedre tider.

Berit sagde ...

Lækre nye bluser må der til i et nyt år.

Har det lidt ligesom dig, at projekter fra sidste år ligesom ikke er helt så spændende som at starte noget nyt op.

Ulla Røjkjær sagde ...

Der er ikke noget så skønt som at få noget nyt på pindene Irene.
Den rosa garn er vild flot, mums..

Helle : sagde ...

Uha hvor ser det lækkert ud det du har gang i lige nu. Fnugger Karens angora/uld ikke meget ??? det ser hammer blødt ud !

Knus
Helle

Uldbegavet sagde ...

Dejlige ting du har gang i og flot, at du næsten har fået tømt din strikkekurv før jul. Nu kan du med god samvittighed kaste dig over de nye projekter, som ser ud til at blive lækre. Jeg er helt vild med angoragarnet.

Kirsten Amstrup sagde ...

Der er ikke noget mere lækkert end at starte på noget nyt - og dit nye garn ser umanerligt blødt og lækkert ud. Skønt!
Rigtig god fornøjelse.

nynne sagde ...

De sr alle sammen lækre ud :-)

Sylvia sagde ...

Godt nytt år, Irene
Det er aldri farlig å starte opp på noe nytt, selv om man har UFOer liggende. Denne uken har jeg startet på 2 nye prosjekter, og jeg har det helt fint!!
Så mange flotte plagg du strikket deg i fjord. Men du er litt lik meg, jeg strikker det meste for stort. Kanskje vi tror at vi er så store, og er redd det ikke vil passe....? Hm, merkelig.
Var det en Marimekko-kjole du fikk til jul? Den minnet om Marimekko, altså.
Ellers er jeg både fan av Marimekko og Desigual. Beviset er min nye kåpe.

Tine sagde ...

Sikke nogle dejlige projekter du er gået igang med.
Selvfølgelig er det da helt ok at starte nye ting, når der er ved at være tomt i strikkekurven :-)

Annette sagde ...

Rigtig godt nytår, Irene.
Jeg håber, at det kommende år vil blive bedre for dig end 2011.
Jeg glæder mig til at se den trøje som du bare lige laver ud af hovedet ☺.

Lea sagde ...

Kun 2 ufo´er fra sidste år? Ja, så kan jeg godt forstå der skal nyt på pindene!

Hvor ser den rosa lækker ud - både farve og model.

dqpage sagde ...

Det bliver et par dejlige trøjer :o)
mvh Mona

Lis sagde ...

Den "Karen Noe" Angora der er blevet til design frit fra Irene, ser altså spændende og rigtig lækker ud. Den glæder jeg mig til se færdig.

Så kan det andet godt vente noget længere endnu, også for min skyld, tø hø.

Kh. Lis

Fru Olsen sagde ...

En fornøjelse at kigge på din Blog...
Sikke smukke ting du laver.
Hilsen Mette

Helle sagde ...

Noen ganger må en bare starte på noe nytt fremfor å slite med noe man egentlig er lei av. Da blir strikking plikt og stress istedet for kos.

Lekkert garn du strikker med, så resultatet blir nok bra. :)

Gitte sagde ...

Ser så lækkert ud alt sammen.

Synes også jeg trænger til at slå op til noget nyt og nemt.... Må igang med et eller andet i denne weekend.