søndag den 13. april 2008

Trekantet sjal



Jeg har strikket siden jeg var 5-6 år, men jeg har endnu aldrig prøvet at strikke et trekantet sjal. Et firkantet ja - men aldrig et trekantet.
Jeg ved hvor køligt det kan være morgen og aften i Italien i maj måned, så jeg kunne godt bruge et sjal til at tage med på ferien.
Nu skulle det være!
Det skulle ikke være et af de spindelvævstynde mohairsjaler, men et lunere et.
Garnet havde jeg nemlig - råhvidt lidt tykt garn - 70% merinould 30% angora.
Jeg ledte i egne opskrifter,i bøger,på Drops Design og Knitty.com. Jeg lavede strikkeprøver, men fandt ikke det helt rigtige.
I lørdags da jeg igen surfede rundt, fandt jeg så endelig og helt tilfældigt et velegnet mønster - i nogle strikkeopskrifter fra Brugsen af alle steder :-)
Godt nok strikket i tyndt mohairgarn, men mønstret så helt rigtigt ud.
Nu er jeg så godt i gang.
I starten synes jeg det var svært og krævede koncentration - ikke mindst fordi min printer ikke dur, så jeg må sidde og stirre på skærmen.
Nu er det imidlertid røget ind på lystavlen, så nu kører det bare derudad, og jeg er rigtig spændt på,hvordan det bliver,når det er færdigt.

3 kommentarer:

damsgaarden sagde ...

Hvor er det smukt. Det ser ud som om du strikker det fra spidsen og op efter, er det rigtig. Min mor har lige vært her, hun mener godt hun kan bruge et af mine sjaler
:-) så mon ikke jeg skulle starte et op til hende. Det er menli' rigtig som du skriver, det kan bruges som en luner i de kølige timer.

Irene sagde ...

Tak! Ja - det bliver strikket fra spidsen og op, så det er nogle lange pinde til sidst :-)

damsgaarden sagde ...

Ok, jamen de lange pinde til sidst kommer også når der bliver strikket oppe fra og ned :-)