fredag den 5. juni 2009

Havevandring på Grundlovsdag


De engelske roser og lavendlerne er lige på nippet til at springe ud. Roserne ser fantastisk lovende ud, og jeg har købt fem nye roser, som jeg er meget spændt på at se. Jeg håber de første springer ud i weekenden, men mens jeg venter, er der meget andet at se på i haven.

Storkenæb - Johnsons Blue - har den mest intense blå farve, og lige nu blomstrer den overdådigt. Den og Lådden Løvefod klæder hinanden fantastisk godt.

Jeg elsker Lådden Løvefod. De små lime-farvede blomster og store grønne blade gør sig godt i alle slags buketter, men er især fine sammen med engelske roser.

Stedmoderblomster har man stor fornøjelse af. Hos mig blomstrer de fra april og indtil frosten sætter ind.

Rosenkrave - en staude jeg har købt her i foråret

Smalbladet klokke - en yndefuld blomst, men lidt sart. Kan ikke tåle at blive presset af de mere agressive stauder.

10 kommentarer:

Jeannette Mariae sagde ...

Tak for dejlig blomsterbilleder. På en eller anden måde virker din have/terrasse lidt italiensk. Gør den ikke? ;-)

Fru Kahr sagde ...

Skønne billeder fra haven, behøver jeg sige, at jeg elsker blomster i haven:-)

Tine sagde ...

Smukke billeder, for slet ikke at sige blomster.

Lavendel sagde ...

Åh hvor ser det dejligt ud!Storkenæbben er vildt flot.

Strikkeheksen sagde ...

Løvefod er også en af mine absolutte favoritter, men mine "Johnsons Blue" blomstrer ikke endnu - jeg er ret sikker på, der er koldere her i Nordjylland ;-)

ANNEPÅLANDET sagde ...

Gratulerer med grunnlovsdagen!
Og så vakre blomsterbilder! Ganske morsomt dette med blomsternavn i Skandinavia - vi har så like språk, men blomstene heter ofte helt forskjellige ting. Lådden Løvefot heter Marikåpe her hos oss - etter Jomfru Maria.
Ha en fin weekend!

Gitte sagde ...

Ser så dejlig ud din terasse. Og skønne blomster.

Helle : sagde ...

Sikke nogle skønne blomster og flotte krukker !

Samtal från min trädgård sagde ...

Det ser dejligt ud hjemme ved dig, mange flotte blomster og fine farver.

Made By Dorthe sagde ...

Sikke nogle fantastiske flotte billeder fra haven, den holder I sørme godt :-)