torsdag den 28. januar 2010

Strikkecafé Fandango


I forgårs startede forårets strikkecafeer i Butik Fandango. Dagens emne var forskellige opslagningsmetoder, så vi lærte s-opslagning, cable-cast-on og en helt tredje meget elastisk opslagningsmetode til rib, men der findes mange flere måder at slå op på. Nogle af de mange forskellige metoder kan findes som små instruktionsvideoer på nettet.
Nok så vigtigt - udover strik og snak - til disse strikkecaféarrangementer, er det at Sys trækker lod om tre gaver. Og denne gang vandt jeg!
De tre vindere måtte vælge hver 50 gram fra én af spolerne i butikken.
Jeg valgte noget petroleumsfarvet Noro i en skøn uld/silke/cashmereblanding. Det har en lang løbelængde på 360m pr. 100gram, så mon ikke jeg kan få en lille lækker halsklud ud af det.

15 kommentarer:

Annette sagde ...

Dejligt at være vinde noget, næsten uanset hvor meget eller hvor lidt det er. Gaven du valgte har en skøn farve.
Jeg skal vist have kigget lidt på de videoer, for jeg kender kun 2 opslagsmetoder.

Fynpige sagde ...

Ja farven siger jo lige at det er dig !! *SS*

Merete sagde ...

Hvor ser det hyggeligt. Skønt at vinde noget, og tillige med at kunne vælge selv. Det er jo som i en slikbutik
Merete

fru westerskov sagde ...

Jeg kender også kun to opslånings-metoder, så der er vist lidt jeg kan studere, mens armene får ro. Tillykke med gevinsten.

Mette G. sagde ...

Tillykke :-) Skøn farve. Den kunne jeg også have valgt!

Eva sagde ...

Det ser godt nok hyggeligt og meget koncentreret ud.

Lavendel sagde ...

Aaaaj, der ville jeg gerne ha' været med!! Til lykke med garnet, det ser super ud.

Gitte sagde ...

Hvor skønt at være så heldig. Er sikker på du får noget dejligt ud af garnet.

Mette Lykke sagde ...

Åh hvor ser det hyggeligt ud..

Strikkeheksen sagde ...

Uha, det ser hyggeligt ud :-)

Skønt at vinde - er garnet ikke Kabuto, som jeg brugte til Lotte Kjærs ponchokrave?

Tine sagde ...

Dejligt billede du fik taget.
Jeg havde mit kamera med, og det lå lige så fint i tasken hele aftenen :-)

Super lækkert garn du valgte. Og lige din farve :-)

Ruths datter sagde ...

Gratulerer med gevinst.Fint garn.Så koselig med strikkekafe da.
Fin kveld til deg

Unknown sagde ...

Det lyder til at være en super hyggeligt strikkecafe - det er altid skønt at lære små og fifige teknikker. Det er jo ofte den lille detalje der gør en forskel. Tillykke med den skønne gevinst:)

Marit Johanne sagde ...

Så heldig du var som vant så fint garn! Ja, strikkekafe er fint å være med på. Jeg har også innlegg om det i dag. hyggelig at du vil være med på min jubileumstrekning, kanskje du har vinnerlykke der også. Ha en god helg!

Ann sagde ...

Jamen der er jo lige garn nok til en Baktus!
Den meget elastiske opslagning, er det den, nogle kalder norsk opslagning?