søndag den 3. oktober 2010

Det blev Syren....

....der først røg på pindene, og det skyldes ikke mindst, at jeg havde en voldsom lyst til at prøve det lækre hindbærfarvede uld/cashmere herfra.

Garnet er meget tyndt, så jeg strikker med dobbelttråd og på pind nr. 3 og egentlig kunne jeg nok godt være gået helt ned til pind 2 1/2, men jeg har ikke en rundpind i den størrelse.
Der måtte et par forsøg eller tre til, før jeg havde det masketal og den strikkefasthed, der kommer til at passe mig:-)
Havde jeg tænkt mig lidt bedre om, kunne jeg sagtens have strikket med tre eller fire tråde, for det er noget pillearbejde at strikke med så tyndt garn.
På den anden side har jeg jo ingen deadline, jeg skal nå, og resultatet bliver altså flot - en tynd, fnuglet cardigan, der vil egne sig fortrinligt til - og nu siger jeg det indtil videre forbudte ord - julen!
Men - jeg kan ikke holde ud kun at strikke på den hele tiden, så bliver nødt til at slå op til et par andre projekter også, for at have lidt at vælge imellem:-)

14 kommentarer:

Eva sagde ...

Det bliver bare flot,- og hvor er du kommet langt allerede.
God søndag.

Fríða sagde ...

uuhhh, det ser lækkert ud, glæder mig til at fölge med. dejligt at du kom igennem de dersens undersögelser nogenlunde helskindet.
kh.fra Island
Frida

Ann sagde ...

Fantastisk farve - og hulmønster.
Den er jeg spændt på at se færdig.

Liselotte sagde ...

Den ser fristende ud og farven er bare så flot, Irene :-)

Jeg strikker med tre tråde på pind 3½ og 4 og det dur, synes jeg. Jeg får ondt af pind 3, selvom strikken bliver fnuglet og meget, meget lækker med to tråde, så jeg er misundelig, er jeg :-)

Citronmoster sagde ...

Jeg synes den smukke farve komplimenterer mønstret på smukkeste vis. Glæder mig til at se det færdige resultat :-)

Irene sagde ...

Eva: Tak skal du ha`!
Frida: Tak!
Ann: Det tager nok lige et par dage før jeg er færdig:-)
Liselotte: Tak Liselotte! Jeg vil prøve med tre tråde næste gang, for garnet er da for lækkert:-)
Citronmoster: Synes også garn og model passede godt sammen:-)

Madam Munch sagde ...

Jamen den bliver superflot. Jeg må se om jeg kan få fingre i noget af hans garn når der kommer ny forsyning. Lige nu har han udsolgt - igen.

Lykke sagde ...

Det er godt nok også en fin model og så i cashmere garn - mums :-)

Strikkeglæde sagde ...

Den bliver bare flot - glæder mig til at se den færdig!!

Gitte sagde ...

Ser rigtig godt ud. Flot farver (øh - det er da en ny farve fra dine hænder ;-)

Mine unger er begyndt at tælle ned...... Jeg kan ikke rigtig klare tanken om julen endnu.

Lin sagde ...

Sikke en laekker farve. Du er da kommet langt allerede. Det tager jo aar og dag at strikke med saa tyndt garn.

Line Jokumsen sagde ...

Arj, ok, nu siger jeg det bare: Hvis du på et eller andet tidspunkt mangler taknemmelige aftagere af noget af alt det du producerer, melder jeg mig frivilligt, Irene!;)

(Du er så DYGTIG!)

Tine sagde ...

Lækker farve!
Kan godt forstå den måtte igang :-)

Emmy sagde ...

Den trøje bliver skøn og sikke en smuk farve, jeg synes det er en rigtig klassiker;)