fredag den 31. december 2010

Strikkestatus 2010 Part 2

Udover veste strikkede jeg en hel masse tørklæder, hvoraf størstedelen er solgt eller foræret væk.
De sjoveste at strikke har helt klart været
LAMINA - det er så smukt!
Og så er jeg også vild med Jared Floods
WOODSMOKE SCARF
Sidste år udnævnte jeg Marianne Isagers Viften til Årets strik.
I år er der heller ingen tvivl.
Årets strik er denne lille
BØRNEISLÆNDER
Begrundelserne for at være Årets strik :
Jeg har aldrig strikket så lille en islandsk sweater før.
Den er strikket "på slump" uden opskrift.
Ideen med knapper på skuldrene viste sig at være genial.
Svend har haft den på stort set hver dag siden september måned.
Den passer ham stadig.
Den er så nuttet med et barn indeni:-)

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er nogle skønne ting du strikker Irene! Jeg har aldrig set en islandsk sweater så lille :-)
Godt nytår til dig!

Sidsel sagde ...

Tak for din blog som jeg nyder at følge med i. Du strikker flotte flotte ting. Godt nytår til dig og dine.

Fynpige sagde ...

Hej Irene BlomsterBlå *smil* Også rigtig Glædelig Nytår til dig og din familie. Må næste år bringe mere glæde. Kh Lene

Camilla sagde ...

Det er da uden tvivl den sødeste islandske sweater jeg har set! Hvor er den fin, og så på slum, det fatter jeg slet ikke at man kan!

Eva sagde ...

Du strikker så smukke ting.

Godt nytår. Jeg håber, at 2011 bliver et godt år hos dig.

johanne sagde ...

Du er så flittig, og billederne af dit strik inspirerer mig i den grad. Den lille sweater er virkelig årets strik :-)
Ønsker dig et godt og lykkebringende nytår. Knus herfra.

Merete sagde ...

Tak for inspiration til bøger og strik. Lamina vil komme på min to do-liste - og nogle flere veste.
Godt nytår!

Unknown sagde ...

Hyggeligt at rende på endnu en Irene. Hvor er du godt til at strikke.
Er vild med dine veste, de er så søde, og den strikkede kjole er virkelig flot. Sikke et arbejde.

Fortsat god weekend!

Kh. Irene