mandag den 16. maj 2011

Flere gaver

For et stykke tid siden vandt jeg i en Give away hos Henriette.
I går stod der så en fint indpakket pakke på mit dørtrin.
Indeni i pakken stod der denne fine hæklede blå skål.
Den er simpelthen så fin og yndig!
Skålen har nu en fast plads på mit arbejdsbord, og kan holde styr på småting, så her ikke ser rodet ud.
Helle - én af mine strikkesøstre har sendt mig denne smukke sommerfugl. Jeg er dybt imponeret og kan slet ikke se, hvordan i alverden den er lavet. Men fin - det er den!
Mange tror, at når man selv kan sy, strikke, lave smykker etc., så vil en håndlavet gave ikke blive værdsat.
Jeg tror det er lige omvendt. Når man selv laver en eller anden form for håndarbejde, så ved man, hvor stort et arbejde der ligger bag en håndlavet gave, og forstår at værdsætte den efter fortjeneste.
Jeg, for mit vedkommende, elsker håndgjorte ting. Hos mig bliver de brugt, beundret og passet godt på:-)

18 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Sikke da fine ting du har fået!
Ja, du har ret, når man selv udføre lidt håndlavet, værdsætter man mere gaver, som er håndlavet, der er jo også sjæl og varme tanker i det håndlavede

EnHeberg sagde ...

Meget fine gaver.
Jeg er enig :)

Lavendel sagde ...

Dejlige ting...mon det er tilfældigt, at de lige er blå....? :-)

Mette sagde ...

Jeg sagde en gang til en veninde, der er gartner, at vi turde jo ikke give dem blomster, fordi de kunne jo bare lave dem selv. Hvortil hun svarede, at de var jo gartnere, fordi de elskede planter... Det er lidt det samme, ikke.
Og de ting du har fået, dem ville hvem som helst jo blive glad for. Hvor er de fine.

Citronmoster sagde ...

Det er nogle dejlige gaver du har fået, og sommerfuglen er jeg helt forelsket i. Du har helt ret i det er skønt at få hjemmegjorte gaver :)

Helle sagde ...

Så flotte gaver du har fått. Er helt enig i at når man selv strikker og syr, setter desto mer pris på håndlaget fordi man vet hvor mye arbeid som ligger bak.

Fynpige sagde ...

Flotte sager...syntes næsten at andres strik er mere spændende end ens eget ! *smil*

Unknown sagde ...

Dejlige gaver du har fået, og jeg kan kun være enig med dig: håndlavede gaver er de bedste, men desværre kommer de sjældent min vej "for du kan jo selv".

Strikkeglæde sagde ...

Det er rigtigt fine gaver du har fået.

Men egentlig forstår jeg godt tvivlen, jeg har måske en gran af det. F.eks. kendte jeg på et tidspunkt at par hvor manden var kok, jeg synes dte var helt uoverskueligt at invitere dem på middag ;-)

Nete sagde ...

Hvor er det nogle søde gaver og pudsigt at de er blå ;-), men det er jo nok ikke helt tilfældigt.

Anette sagde ...

Flotte blå gaver. Jo jeg sætter også pris på gode hjemmelavede gaver. Ikke sjusket, men hvor man kan se at der er håndværk bag. Din sommerfugl er sikkert syet på maskine på forsvindingsfolie.

Susannes syslerier sagde ...

Sikke nogle skønne ting, du har fået. Sikke nogle kreative evner, at have.

Lin sagde ...

Det har du fuldstaendig ret i.Jeg er af den overbevisning at folk der ikke laver selv ikke kan vaerdsaette det arbejde der er lagt i.

Britta sagde ...

Jeg gi'r dig helt ret... ;) Det er nogle fine gaver du har fået - og så i skønne blå farver...

Helle : sagde ...

Jeg kan se at min hilsen er nået frem, dejligt at du kunne lide den. Det er en veninde som laver sådan nogle skønne ting.

Frujensensunikum sagde ...

Dejligt når der bliver tænkt på een og de skønne gaver er jo en synligt bevis på omsorg og betænksomhed.

kh Jane

Vivian sagde ...

Hold da op en sød skål!
Også jeg ææææælsger da bare homemade gaver :-)

hilsner Vivian
http://missv.bloggin.dk/

Fru Olsen sagde ...

Det var da nogle fantastiske fine ting du har fået.
Jeg tror du har ret, når man selv laver en eller anden form for håndarbejde/kunsthåndværk, så véd man hvilket arbejde og sjæl, der ligger i det. Det er skønt, at få håndgjorte gaver.