torsdag den 3. november 2011

Bjørn Wiinblad fund

I dag har været en dejlig dag!
Først en skøn brunch hos en sød veninde, hvor vi fik vendt verdenssituationen:-)
På vej hjem sad jeg og tænkte over, at det var længe siden, jeg havde været på loppe-jagt. Så jeg kørte en tur omkring Brugtvareterminalen.
Egentlig var jeg på jagt efter et lille bord - gerne hvidmalet - med plads til en enkelt kop the og en hylde nedeunder til blade og bøger. Det fandt jeg så ikke lige i dag, men der kom et par andre ting med hjem. Jeg faldt først for en fin gammel dåse. Jeg har altså et eller andet med dåser:-)
Så et lille sølvfad, der passer præcis til det tykke kalenderlys i december.
Og så til allersidst - da jeg faktisk var på vej ud igen, spottede jeg tre Bjørn Wiinblad urtepotteskjulere. De er blå/hvide, hvilket desværre ikke ses så godt på billederne. Jeg har kun set hans urtepotteskjulere i sort/hvid, så jeg synes de er noget af et kup:-)
De forestiller tre af de fire temperamenter. Der er en flegmatiker, en melankoliker og en sangviniker - så jeg mangler kolerikeren:-)
Nu er mit spørgsmål så til Jer derude. Er der nogen der ved, hvor mange forskellige urtepotter der er? Er der kun de fire - eller er der flere?
For jeg bli´r da nødt til at have dem allesammen:-)

8 kommentarer:

Britta sagde ...

Lækre loppefund du har købt... ;o) Jeg er også vild med Bjørn Wiinblad, og har de små månedsbrikker og fire store årstidsplatter/tallerkener. Det var noget som min svigersøn og hans mor ville kassere, så godt jeg fik dem raget til mig... ;)
Ved desværre ikke hvor mange potteskjulere der findes... :(

Citronmoster sagde ...

Jeg ved ike hvor mange forskellige potteskjulere der findes, men søde er de :)

Lavendel sagde ...

Jeg mener, der er flere, for de findes i hvert fald i 2 størrelser, og jeg mener ikke at have set dine før....så der er nok årstider eller verdenshjørner - prøv at gå ind på en af antiksiderne.

dqpage sagde ...

Det er nogle fine lopper du har fundet :o)
mvh Mona

Annette sagde ...

Desværre, urtepotteskjulerne kan jeg ikke hjælpe dig med, men rigtig god jagt.
Fantastisk, at du har planer om at strikke 1 trøje pr. måned, utrolig flot, Irene.

Jette sagde ...

Søde ting du har købt, tror da vist jeg har de urtepotteskjulere stående ude i garagen, skal da lige kigge på dem næste gang jeg kommer derud, mener jeg har 2 størrelser.

Irene sagde ...

Blæksprutten: Jeg holder også meget af Wiinblad og har i forvejen de 12 månedsplatter i sort/hvid.
Lavendel: Ja du har ret - udover "temperamenterne" var der bl.a årstiderne og verdenshjørnerne:-)
Jette: De er oppe i ret høje priser på nettet, så det er næsten synd at de står i garagen:-)

Berit sagde ...

Delige loppefund - da vi skulle rydde op hos vores oldefar, reddede jeg et Bjørn Wiinblad-fad, som nu er pyntet med et par hvide hyacinter og et hvidt bloklys.