fredag den 17. august 2012

Squashpandekager

Lige for tiden spiser jeg næsten normalt - og det er en stor ting, når man i lange perioder er tvunget til at leve af suppe, grød og lidt brød. Kød har jeg dog stadigvæk svært ved at få ned og portionerne, jeg spiser, er ikke ret store:-) Squashpandekager er en vældig god ret, fordi de er små:-) Lav en tyk pandekagedej af f.eks 3 æg og riv en halv squash og 2-3 små gulerødder ned i dejen. Steg pandekagerne som "klatter" på en stor stegepande eller brug en blinispande, hvis du har sådan én.
Som fyld/topping kan man f.eks bruge en klat cremefraiche og derefter rejer. Men også parma-skinke, ost og tørrede tomater i små tern, friske tomater og agurker. Ja egentlig er det kun fantasien, der sætter grænser for, hvad man kan bruge.
VELBEKOMME!

12 kommentarer:

Berit sagde ...

Kan kun sige én ting: uhmmmm!

Unknown sagde ...

Jeg glæder mig over at læse at du igen kan spise mere forskelligt. Gætter ud fra det jeg ellers har læst her på bloggen at du elsker god mad og at et veltilberedt måltid med råvarer af bedste kvalitet, øger din livskvalitet? Hav en rigtig dejlig weekend

Anonym sagde ...

Wauw. Tusind tak, der reddede du lige mine drenge fra at få kold grøntsagssuppe. Det bliver menuen i aften. Mums
Mvh Mona alias Justmade på ravelry

Annette sagde ...

Kære Irene, så er jeg igen opdateret med, hvordan du har det og hvilket strik der er røget af pindene siden sidst.
Squashpandekager, det ville jeg aldrig selv have tænkt på, mon ikke de skal på bordet i næste uge. Tak for tippet og en rigtig god weekend til dig fra et yderst solrigt Holland.

Nina Wegner sagde ...

Det ser vel nok lækkert ud. Tak for inspiration.

Uldbegavet sagde ...

Tak for ideen, det lyder rigtig lækkert.
Godt at du har fået din appetit tilbage.

Helle sagde ...

Godt hørtes det ut i alle fall, selv om jeg aldri har smakt squashpannekaker.

Når jeg ser på alle blomsterbildene dine, får jeg et inntrykk av at du har en fantastisk flott og frodig hage?

Lis sagde ...

Irene det ser rigtig lækkert ud. Det er en god måde at få brugt af de lækre squash der er så billige lige nu.

Mums lyder det herfra.

kh. Lis

Trillemor sagde ...

Det både lyder lækkert og ser lækkert ud.

Ruths datter sagde ...

Godt å høre at du lager så god mat. dette ser herlig ut.
Klem og god helg til deg

Anonym sagde ...

Mums det ser lækkert ud, tak for inspirationen.

Dejligt at du har fået din appetit igen.

Mvh Maibritt

Gitte sagde ...

Fantastisk at du kan spise normalt. Det må være skønt! Især med alt den dejlige mad som jeg ved i får!

Glæder mig til i morgen. Ses.