torsdag den 29. maj 2008

Nyt strikketøj


Enhver strikker med respekt for sig selv skal mindst én gang i sit liv prøve at strikke et Shetland Triangle-sjal (kan jeg se på de andre strikkeblogge):-)
Så da det endelig blev min tur til at låne bogen "Wrapstyle", var jeg helt klar til at give mig i kast med sjalet.
Jeg læste opskriften 1 gang - 2 gange og også 3 gange,men kunne for min død ikke begribe,hvordan man overhovedet fik startet på sjalet. Jeg kunne se, at Tina(A knitting Chick) havde haft lignende problemer,så jeg skrev til hende,og hun var så sød at hjælpe mig i gang. Tak Tina!
"Og resten er bare derudad" - skrev Tina til mig.
Hmmm.... jeg læste,gloede på diagrammet,læste og....Jeg kunne simpelthen ikke få hul på den opskrift. Nu er det sådan, at jeg da synes, at jeg er en temmelig erfaren strikker, og jeg har også strikket efter engelske opskrifter før. Men jeg siger Jer - der blev både bandet og kastet med garn og pinde til Mandens store morskab.
Endelig langt om længe røg det ind på lystavlen,hvordan det skulle strikkes,og så gik det ganske rigtig derudad.
Dog måtte jeg, efter at have strikket et ganske stort stykke,starte forfra igen!
Jeg havde valgt at strikke med 1 tråd Kauni uldgarn og 1 tråd alpacca,men det blev alt for tykt,synes jeg, så det var en ommer. Nu strikker jeg det(første sjal) i uldgarn,så må vi se,om det sidenhen også skal strikkes i alpacca.Selve mønstret er jo nemt,så nu går det hurtigt:-)

10 kommentarer:

damsgaarden sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
damsgaarden sagde ...

Det er rigtig træls når tingene ikke glider som de skal. især når det er noget nyt og spændende. Det var godt det faldt i hak :-)

Tineke sagde ...

Det var da dejligt du fik gang i sjalet, for det ér altså bare derude af! Men ellers er der hjælp at hente, og det er jo skønt.

Lækker farve du har valgt.

Anonym sagde ...

hhhrrr hmmm - jeg vil altså ikke strikke det - og jeg er en rigtig strikker med respekt for mig selv :-)
Men jeg vil gerne nyde synet af dit! Dejlig farve.

Irene sagde ...

Tak Tineke og Svit- jeg er ikke så god til de douce farver. Sort og en pangfarve-det er lige mig:-)Bliver nysgerrig over hvorfor du Svit ikke vil strikke det.Du er jo en fantastisk strikker!

Anonym sagde ...

nu ved jeg så, hvor jeg kan henvende mig, når jeg engang skal strikke sjalet...står i kø som nr. 14 til bogen....måske skulle jeg få "mit" bibliotek til at købe bogen?

Irene sagde ...

Hej Anne - ja nu kan jeg i hvert fald strikke et Shetland Triangle! Og ja- dit bibl. skal da købe den-der må da også være strikkere på Sjælland :-)

Anonym sagde ...

Det ser vildt skønt ud... Godt du fandt ud af opskriften. Jeg fandt engang de skønneste runde strikkede grydelapper - men kunne simpelthen ikke finde ud af opskriften, som jeg til sidst måtte opgive. Det har jeg aldrig prøvet før, og hold da helt op, hvor var det frustrerende. Jeg drømmer stadig om de runde lapper ;-)

Anonym sagde ...

Irene - hovedet på "bloggen" - jeg gider ikke :-) Jeg kan heller ikke rigtig finde ud af at bruge et sjal - og så er der jo ikke så meget det.
God weekend!

Vivian sagde ...

Sikke en fin blog jeg hér kom forbi for første gang - du ryger straks på overvågningslisten ;-)

Dét sjal har jeg endnu til gode - men flot, dét er det altså!