torsdag den 22. maj 2008

Terrassehaven


Min fridag i går blev brugt på allerbedste vis. Det var lidt for koldt til at sidde ude og strikke, men så blev der revet lidt ukrudt op. Potteplanterne blev vandet og visne blomster fjernet. Et par nye "Dronning Ingrid" blev plantet og grundigt nusset og vandet. Jeg købte dem på torvet for en flad tier pr. stk, fordi de var blevet lidt ranglede og havde et par visne blade af at stå i for små potter. Her hos mig skal de nok få det godt.


Jeg har købt et par hvide stole billigt på loppemarkeder for nogle år siden. De er ikke værd at sidde i, men de passer perfekt til mine runde potter. De kan flyttes rundt i haven efter forgodtbefindende og sågar stå ude om natten.


Jeg købte tre firkantede rødlerspotter med mønster i Italien.Èn af dem har jeg fyldt med mini-petunier i sarte hvid/blå farver. Jeg har ellers aldrig brudt mig om petunier,men de små her er fine,og så dufter de vidunderligt.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hvor ser det hele stemningsfyldt ud. Jeg elsker de sart rosa pelagonier, har bare svært ved at holde dem her, da der er så store udearealer, der skal passes og tiden er ind imellem for knap. Men så kan jeg jo nyde synes i blogland og hos dig, herligt ;-)

Ønsker dig en dejlig dag i solen ;-)