mandag den 20. oktober 2008

Noro - Kochoran


Posten havde endnu en pakke med.
Han er en populær mand her på matriklen :-)
Anne - én af de læsere, som følger min blog, skrev til mig. Hun havde fået Noro Kochoran-garn til 2 trøjer, og synes kun at hun havde brug for én. Så hun tilbød mig den ene portion til en yderst fordelagtig pris, og det var da helt umuligt at sige nej til.
Så jeg har fået 800 gram Kochoran-garn 50% uld-30%-angora-20% silk - nok til en hel trøje i nøjagtig samme farveskala som det lille tørklæde jeg strikkede.
Jeg har surfet rundt på nettet efter opskrifter til Kochoran-garn, men der er ikke rigtig nogen, som tiltaler mig. Det er tykt garn til pinde 5-6, og da garnet er multifarvet, skal det nok være en forholdsvis enkel model. Det ender nok med, at jeg laver min egen opskrift eller bruger ên fra "Fitted knits".
Er der nogle, der har ideer eller forslag til, hvordan min trøje skal se ud, må I meget gerne skrive.
Jeg glæder mig frygteligt til at strikke i det lækre garn.

11 kommentarer:

Gitte sagde ...

Jeg har da mange idéer ;-)

Super lækkert garn - dit heldige asen.

damsgaarden sagde ...

Det er da noget lækkert garn, kan du så komme igang, du kan da sagtens selv komponere en model, det plejer du at være en knag til ;-)) måske lidt inspireret af FLS.

Strikkeheksen sagde ...

Jeg kunne finde på at vælge en model á la "Ramona sweater", designet af Jared Flood. Eller "Sayuri sweater", begge fra bogen Sensual Knits.

Jeg kan sørme godt forstå, du glæder dig til at strikke i det skønne garn :-)

Irene sagde ...

Lene - de er flotte begge de modeller du foreslår:-)

Anonym sagde ...

Rigtig lækkert garn. Glæder mig til at se hvad det bliver til! Du har mange flotte strikkerier, så du finder nok en god løsning! :-)

Fynpige sagde ...

Hej Irene
Super flot garn du har købt.
Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber du har tid til at hjælpe med: Hvordan sætter man det felt "live traffic feed" på sin blog.??
Hej Lene

Irene sagde ...

Hej Lene
Det er en del af de ting du kan vælge på Blogspot. Gå ind under Layout, vælg "tilføj en gadget", scroll ned til du finder den.
Mvh Irene

knititch sagde ...

ja det er lækkert garn. efter min mening skal ting i flerfarvet garn være superenkelt fordi det er farverne der gør det. men det er bare hvad jeg synes. noget enkelt med en rib og måske en overdimensioneret krave a la møbius.

Jette sagde ...

Det ser lækkert ud det garn, håber du finder en egnet model til det, har ikke lige nogle ideer.. Og skønne bøger der er kommet på hylden..

Tine sagde ...

Sikke noget smukt garn.
Glæder mig til at se hvad du får lavet.
Er det om et par dage, du viser frem? :-))

Alice sagde ...

Hej Irene.
Du skulle gå en tur ind på
www.etcetera-etcetera.dk
Hilsen Alice