onsdag den 31. december 2008

Nytårsmenuen - rejesnegle

Nytårsaften starter kl. 18, hvor vi hører Dronningens nytårstale samtidig med at vi nyder et godt glas champagne og nogle småhapser.
I år står den på stegte jomfruhummerhaler, jordskokchips og små rejesnegle.
Jomfruhummerhalerne har min veninde og hendes mand hjembragt fra Skagen, og opskriften på rejesnegle stammer fra samme veninde, der vistnok har fået den af en kollega.
SMÅ REJESNEGLE
100 gram rejer
1 Buko flødeost(eller friskost hvis du vil have det mere fedtfattigt)
1 spsk. mel
1 lille bdt. purløg eller persille
Peber
3 butterdejsplader
Rejerne hakkes groft. Purløg/persille hakkes. Ost,rejer,purløg,peber og mel røres sammen.
Butterdejspladerne rulles ud.
Fyldet smøres på. Pladen rulles som en roulade, og skæres ud i ca. 1 cm tykke skiver, der sættes på en bageplade. Bages ved 200 grader i 10-12 min.
Både børn og voksne elsker dem.


1 kommentar:

Strikkeheksen sagde ...

Wauw, det lyder sørme godt - dem må vi vist prøve på et tidspunkt :-)
Her står den på sushi, som nok kun kan elskes eller hades - jeg hører til i den første kategori - siden jeg smagte det første gang på en japansk restaurant i USA, har jeg været fuldstændig solgt :-)

Endnu engang rigtig godt nytår :-)