mandag den 28. marts 2011

Indkøb på messen

For en gangs skyld var jeg så fornuftig, at jeg havde forberedt mig lidt hjemmefra på, hvad jeg kunne tænke mig at købe:-)
Jeg havde besluttet mig til at kigge lidt nærmere på Geilsk nyeste model "Dydsmønster". Den købte jeg garn til - det nye tweedgarn i samme farve som på billedet(billedet er lånt fra Geilsk hjemmeside).
Derudover var jeg hos Rasmilla og gramse på både yndlings- og luksusgarnet, som jeg længe har kunnet tænke mig at afprøve. Her blev det til luksusgarnet til den nye vestemodel Liva - som der endnu ikke er billede af på hjemmesiden. Jeg valgte at strikke den i luksusgarnet i en skøn, skøn farve :-)
Til sidst fik jeg øje på Rasmillas håndfarvede lace-garn, så det kom der også lige et bundt med hjem af. Det skal blive til et sjal med kongelig kant - et gratis mønster fra Rasmilla.

19 kommentarer:

Lin sagde ...

Ih hvor ser det laekkert ud. Haaber jeg en dag kan komme til at gramse paa alt det laekre garn til en messe, men finders der garnmesser i juli maaned???????

Ann sagde ...

Skønne valg, Irene.
Jeg er selvfølgelig spændt på det sjal med royal bort.
Jeg er også vild med det Dydsmønster, som jeg gerne vil strikke, engang om 100 år, når de planlagte projekter er færdige ;-)

Mariann sagde ...

Sikke nogle fine modeller du har valgt. Har også været inde på Rasmillas side, for at se om opskriften til vesten var der :-) Der sniger sig let lidt "misundelse" ind, når jeg ser alle de fine ting og sager i alle har hjembragt.

Unknown sagde ...

Lækkert garn i forårs stemnings farver. Dydsmønsteret har jeg også forelsket mig i og sat på listen over fremtidige projekter. Glæder mig til at se den i din version.

Camilla sagde ...

Hvor ville jeg ønske at jeg kunne "se med fingrene"! Det ser helt fantastisk ud, de farver er jo så smukke!! Lige mine yndlings :-) Glæder mig til at se mere. Jeg gik glip af messen, min veninde blev syg og det var for øv at tage afsted selv, det ser ellers ud som om det har været ret godt! :-)

Merete sagde ...

Sikke nogen skønne farver, du har købt garn i. Jeg har allerede strikket Liva, da jeg er teststrikker, du kan glæde dig. Den er super sød.

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Jeg glæder mig til ar se med efterhånden som du kommer igennem det. Du strikker så fine ting - og det er stadig i blåt kan jeg se ;-)

Eva sagde ...

Ih, hvor er jeg vild med farven på garnet.

Vilma sagde ...

Det er nydelige farver :-)
Jeg har osse været på 'indkøb' i en norsk strikkebutik , har planlagt at strikke tre trøjer i løbet af foråret/sommeren .

bedste hilsen Nina

Fynpige sagde ...

Hej Irene . Hvor var det dejligt at se og hilse på dig på messen !! :o)
Og de farver er super skønne, jeg købt også petrolblåt Rasmilla garn *smil*

Gitte sagde ...

Sikke en skøn sommerfarve du har købt garn i. Lige din farve ;-)

Vesten glæder jeg mig til at se.

Kan også godt mærke misundelsen trække lidt, når jeg ser jeres billeder..

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er det lækre ting du har fået med hjem. Messen var fantastisk, jeg var bare så glad og tiden fløj jo afsted, en super dag ;-)

Tine sagde ...

Du var helt klart mere forberedt og diciplineret en jeg var ;-)
Men for pokker nogen lækre ting du kom hjem med!

Frujensensunikum sagde ...

Dydsmønster spøger også her hos mig - glæder mig også til høre vurderingen af det nye tveedgarn.

En dejlig dag du har haft.

kh Jane

nynne sagde ...

Rigtig skønne ting du har fået købt med hjem - og så afstemt i farverne.
Glæder mig til at følge med i den fine cardi :D

Annette sagde ...

Hvor ser "Dydsmønster" dejlig ud, jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Den kunne jeg godt tænke mig at hoppe ud i, når engang alle de igangværende arbejder er klar.

Berit sagde ...

Det ser ud til at det var en dejlig tur på messen. Fine indkøb - jeg glæder mig til at se de nye modeller.

Jette sagde ...

Du har jo også styret dig, lækre sager du har købt, Dydsmønster kiggede jeg også på, men holdt mig, den er godt nok flot. Ups, har da også mønster og garn liggende til den kongelige, helt glemt det....

Fru Rønne sagde ...

Hvor tjekket - respekt for, du kunne modstå "alt det andet".
Er ikke sikker på, jeg kunne - og vist grunden til, jeg ikke tør tage til sådanne arrangementer.
Glæder mig til at se resultaterne.