søndag den 15. juli 2012

Farveprøve

Nå - hvad gør jeg så imens jeg venter på, om jeg kan skaffe lidt mere af Rowans Pure wool ? Slår op til et nyt strikketøj selvfølgelig:-) Jeg har længe haft lyst til at strikke Læsø, så i dag har jeg lavet farveprøver. Garnet jeg endte med er Isagers ÅLJ - noget rigtig "kradsegarn", men Læsø er en jakke-agtig cardigan, hvor man typisk vil have noget indenunder, så mon ikke det går. Ellers overvejer jeg at sætte foer i jakken. Garnet har jeg købt på udsalg hos Garn10, så jeg har kun de tre farver. Kanterne bliver blågrå og de to andre farver er en stærk grøn og en koboltblå. Michael synes den blågrå faldt lidt udenfor, og gjorde udtrykket "grumset". Så jeg prøvede at skifte den blågrå(kantfarven) ud med en råhvid uld/cashmere, men det synes jeg altså ikke så nær så godt ud. Det bliver disse tre, og det er meget tilfredsstillende at det er lagergarn:-) Nu vil jeg slå op.....

7 kommentarer:

Pernille sagde ...

Jeg var til workshop med Anette Danielsen engang i vinters, og prøvede kræfter med netop det mønster.
Det er så fint, og hurtigt indlært, selvom tungen godtnok skal holdes lige i munden.
God fornøjelse, jeg synes farverne ser gode ud sammen :)

vibstrik sagde ...

Perfekt farvesammensætning. Den bliver flot. Den står også på listen over kommende projekter her hos mig.

Fru Knudsen sagde ...

Jeg tror det bliver rigtig godt

Irene sagde ...

Rigtig gode farver ... det bliver flot,

Hanne sagde ...

Dejlige farver.
Den skal nok blive god.
Glæder mig til at se den færdig.
Kh hanne

Strikkeheksen sagde ...

Synes nu det er en skøn kombination, Irene og jeg er meget spændt på at se, hvad der kommer ud af det. Ved stadig ikke helt om Læsø kommer på pindene her, men nu får vi se - jeg glæder mig til at se lidt mere af din :-)

Janne Jacobsen sagde ...

Fine farver du har valgt og en skøn trøje, som jeg desværre ikke tør prøve kræfter med. Har ikke tålmodighed til vævestrik.