torsdag den 29. juli 2010

En lille ø

Jeg er så frygtelig træt i disse dage, så derfor har lysten til at blogge ikke været så stor.
Æblekinders indlæg om sit besøg på Nyord, fik mig imidlertid til at finde et par billeder frem, fra en tidligere Møn-ferie, hvor jeg også besøgte Nyord.
Billedet af de mange svaler, der altid er på Nyord, fik jeg siden lavet til julekort.
Nyord kan nok også bryste sig af, at have landets ældste og måske også mindste købmandshandel. Da jeg trak kameraet frem, forsvandt ejeren skyndsomst. Hun truede endda lidt ad mig, for fotogreferes, det ville hun absolut ikke.
Hvis man alligevel er på de kanter, så er den lillebitte ø absolut et besøg værd.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja den ø er bestemt et besøg værd Irene...jeg tror nu den lille købmand er lukket..
Eddie og jeg var forbi sidste år..for nu skulle Eddie altså se alle de svaler!! vi var bare for sent på den, så tak for dit indlæg :-)
Jeg håber snart du er ovre dine behandlinger, så du kan blive frisk igen :-)

Eva sagde ...

Det er et fint svalebillede.
Jeg har jo ikke fulgt med den sidste tid på grund af ferie, men jeg kiggede lige ned i dine indlæg. Sikke flittig du er med strikkepindene og drengetrøjer.

Og så har du altså en dejlig indstilling til det hele. Godt at du kæmper videre!

(En tur til Trøjborg kan anbefales, men suppestegogis ved Åboulevarden har altså også SKØN is:)

Rikke sagde ...

Hej Irene
Lillys Købmand lukkede for ca. 4 år siden og jeg tror det er 2 år siden at Lilly døde. Butikken er til salg, hvis nogle har den slags drømme.
Lilly var en meget bestemt og næsten lidt frygtindgydende dame. Min mand præsterede en gang at komme tilbage til båden med noget 4dage for gammelt rugbrød, fordi Lilly hvast havde udbrudt: "Det brød fejler ikke noget. Jeg har lige pakket det ud". engang da han stod og kiggede på sortiment og holdbarhedsdatoer. Brødet fejlede ikke noget og vi blev faktisk lidt usikere på om hun pakkede store pakker ud i små gamle poser som hun gemte fra sit eget brød?

Irene sagde ...

Tak Anne!
Eva: Har været på Trøjborg og smage Dolce Vitas is - den er god!
Kender godt Suppestegogis, men har kun spist frokost der.
Rikke: Jeg var sidst på Nyord i sommeren 2006, så det skal nok passe. Vil gerne tro at Lilly Købmand var en skrap Moster:-)Sjov historie med det "gamle" brød:-)

Torhild sagde ...

Nyord er bestemt en lille gemme som er værdt at besøge