lørdag den 10. juli 2010

Sjal



Min søde kollega lægger af og til en pose ugeblade til mig, fordi hun ved, at jeg gerne vil se efter strikkeopskrifter.
I sidste bunke fandt jeg opskriften på dette tørklæde/stola/sjal og måtte straks strikke det, og det har været en fornøjelse med lidt lace-strik igen.
Garnet er egentlig købt som kit til en vest, men da jeg begyndte at strikke den, synes jeg ikke om den alligevel, men garnet skulle så anvendes til noget andet:-)
Egentlig er sjalet strikket til gaveskuffen, men jeg er ret vild med det. Det er blevet et skønt sjal i et smukt mønster, så mon ikke jeg bliver nødt til at lave en gentagelse:-)
FAKTABOKS :
Design: Sjal fra Hendes Verden nr. 3, 2010
Garn : B-uld fra Tante Grøn
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 200 gram med løbelængde 187m pr 50gram
Farve: Blå
Købt hos: Tante Grøn
Pinde: Knit Picks nr. 4
Str.: 160cm x 40 cm

16 kommentarer:

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Sjalet er blevet rigtig flot..jeg synes det er en flot blå farve du har valgt der.

Merete sagde ...

Hvor er det et flot mønster og en skøn farve. Kan godt forstå, hvis det må gentages.
Merete

Jette sagde ...

Smuk stola, eller hvad man nu kalder det, og dejligt når det er et mønster man gider et mere af. Det er jo også altid rart at have i gaveskuffen.

Ruths datter sagde ...

Nei så fint det ble. Sikkert deilig å bruke i sommerkvelden.
God helg til deg

Pia sagde ...

Hvor er det flot og sikken smuk blå farve.

elle-melle sagde ...

Det var herlig:)
Nydelig blå farge, akkurat som jeg liker. Dette kunne jeg godt ha strikket til meg selv.

Unknown sagde ...

Det er ikke kun mig der sidder og strikker i heden:) Et dejligt sjal/stola. Der er vel ikke noget i vejen for at man lige prøvekører et dejligt sjal, før det kommer i gaveskuffen? Farven er super.

Unknown sagde ...

Det var flott og den fargen er så kledelig. :))

Strikkeglæde sagde ...

Superflot

Pernille på 1. sagde ...

Hvor er det bare smukt, hvem der kunne hitte ud af det
God søndag

Lona sagde ...

hvor er det flot...og det er jo blåt! lige min farve, jeg tror lige jeg skal have kigget mine opskrifter igennem ;o)

Frujensensunikum sagde ...

Et meget specielt mønster og farven er jo skøn.

Jeg ville være helt sikker på den IKKE skulle i gavekassen.

Virkelig flot :)

Gitte sagde ...

Kan da godt forstå at det var et must ;-) Meget smukt som altid når det kommer fra "din pind".

Lavendel sagde ...

Hvor ER det smukt, også farven - og så smukt dit hår ser ud - knus

nynne sagde ...

Rigtig lækkert sjal - kan bestemt godt forstå at det er svært at gemme hen til gave - men gaverne kan vel godt blive til en selv ? Altså senere når de skal fordeles ?

Emmy sagde ...

Meget smukt sjal, både mønsteret og farven.

Jeg kan godt forstå du har lyst til at strikke et mere.

Der er mange gode strikkeopskrifter i Hendes Verden.