torsdag den 15. juli 2010

Lamina



Karen/Lykkefanten har tidligere præsteret de flotteste sokkemønstre.
Nu har hun lavet det smukkeste tørklæde og opskriften er at finde i det nyeste Knitty.com.
Lad mig sige det med det samme - strikkeglæden ved dette tørklæde har været absolut i top. Jeg kedede mig ikke et sekund, da jeg strikkede det, fordi der hele tiden sker noget i mønstret, og alligevel er det ikke sværere end at du kan memorere det efter nogle gentagelser.
Der er mønster på både ret- og vrangpindene, og der havde jeg det lidt svært i starten ved at skulle læse vrangpindene fra venstre mod højre. Det har jeg aldrig prøvet før - øjnene ville helst læse mønstret fra højre mod venstre - men jeg vænnede mig til det:-)
Jeg havde et bundt syregrønt Manos del Uruguay på lager - samme garn som Karen har anvendt, og jeg synes det passede ualmindelig godt til det fine bladmønster. Men jeg har bestemt planer om at strikke tørklædet igen og er begyndt at overveje hvilke andre garner der kan anvendes. Det har nemlig været en sand fornøjelse at strikke:-)

FAKTABOKS:
Design : Lamina af Karen S. Lauger
Garn: Manos Del Uruguay
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 100 gram
Farve: Syregrøn
Købt hos: Husker ikke
Pinde: Knit Picks 4 1/2
Str.: One size

13 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det høres gøy ut. Jeg er enig med deg at fargen passet godt. Mønsteret var nydelig. :))

Anonym sagde ...

wauw...det er flot..måtte straks snuppe mønstret på Knitty.com :-)

Tine sagde ...

Hvor er det blevet fint.
Super flot mønster!
Og der passer så fint med farven :-)

garn og glas sagde ...

Den er da bare alt for flot.
Må vist lige omkring Knitty.

Ruths datter sagde ...

Du så fint dette var. Den som var så flink som du. Dette hadde gjort seg på meg.Ser vanskelig ut.
Klem

Merete sagde ...

Sikke en skøn farve du har valgt til tørklædet. Jeg skal også have strikket det på et tidsunkt

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Hvoe er det smukt - og en meget dejlig farve du har valgt.

Benedicte sagde ...

Flot - og i en dejlig farve! Jeg har også haft kik på det smukke tørklæde, men tror jeg skal have en smule mere øvelse med kniplingsstrik, inden jeg kaster mig ud i det... :-)

nynne sagde ...

sikke en flot farve - passer lige til sommer brun hud. Flot mønster - må vist hellere ind at hendte det til stakken af mønstre

Nette sagde ...

Det er smukt, Irene, og farven er rigtig god.
Jeg kunne godt forestille mig et i en knaldlilla.

God weekend. :-)

Emmy sagde ...

Hvor er det et smukt tørklæde og sikke en dejligt sommerfarve :)

Pia sagde ...

Super flot og en meget smuk farve. Havde godt set nyheden på Karen´s blog, Men der er desværre ikke tid nok og har masser andet der skal laves færdigt.

Jette sagde ...

Tak for linket, og hvor er det bare flot, det skal jeg bare lave.