fredag den 23. juli 2010

Halvvejs...


I øjeblikket er mine dage uendeligt ensformige. Jeg tilbringer halvdelen af tiden på Kommunehospitalet og resten herhjemme, hvor jeg hviler eller sover.
I dag får jeg den 17. omgang strålebehandling og så har jeg 14 tilbage. Men jeg ville ønske, at det snart var overstået. Det er mere reglen end undtagelsen, at der er ventetid, så jeg har en bog eller et strikketøj med, så jeg ikke føler at jeg spilder tiden:-)
Alligevel hader jeg at sidde i venteværelset. Jeg synes alle de andre patienter er så frygteligt syge. Jeg føler ikke selv, at jeg er så syg, og jeg ser helt garanteret ikke sådan ud. At være syg er for mig ingen undskyldning for at lade stå til. Jeg forlader ikke mit hus uden pænt tøj, make-up og matchende taske, smykker og sko:-)
Den dag, hvor jeg ikke mere er forfængelig, da kan I være helt sikre på, at jeg er virkelig, virkelig syg!
Strålerne er også ved at gøre deres til, at det hele ikke er så sjovt mere.
Jeg er voldsomt forbrændt på halsen allerede, selv om jeg har diverse cremer at smøre med. Desuden rammer strålerne så tæt på spiserøret, at det er hævet. Jeg har det ligesom, når man har en gigantisk halsbetændelse. Det er slut med at spise kød og rugbrød - det kan jeg simpelthen ikke mere få ned. Så fra nu af er det blød eller flydende mad.
Nå, men jeg kan trods alt stadigvæk se noget positivt ved det:-) Jeg kan lave de lækreste smooties og proteindrikke med alle de skønne bær og frugter, der er fremme nu. Og så er der jo is! Det lindrer dejligt i halsen med is! Så mens jeg får stråler, er det tilladt med is mindst en gang om dagen:-) Og jeg går absolut ikke på kompromis med kvaliteten. Lige nu er jeg meget glad for Ahrenbergs is, men jeg har ladet mig fortælle, at der også er en lækker iscafé med italiensk is på Trøjborg.
Så tror snart jeg skal en tur til Trøjborg...

14 kommentarer:

Helle sagde ...

Jeg kan kun anbefale Dolce Vita på Trøjborg,og hvis du vil have et større udvalg har de en afdeling i Veri-centret, den ligger lidt på "bagsiden" men er tydelig ved indkørsel fra Ringvejen. Held og lykke med resten af behandlingerne

Unknown sagde ...

Kære Irene, det er en hård omgang du er på vej igennem. Det er godt du er så stærk. Skønhed og is er kun rimelige krav til en hverdag med strålebehandling. Jeg håber at du kommer godt igennem.

Lavendel sagde ...

Ja, det skal nok gå, men sjovt lyder det ikke, kære Irene. Jeg husker stadig sidstye år, du reddede dig et par flotte grønne sko....kh

lise sagde ...

Hej Irene
Du er bare så sej er du.
Kh Lise

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Du er et godt bevis på at ting kan blive selvforstærkende - hvis man føler sig syg, ligner en hængt kat, så er der ikke mange positive kommentarer, kun klynk og pyller.-
Mennesker som dig derimod, får anekendelse og ros, hvilket jo er noget nemmere at vokse af.
Men midt i alle disse ord, så føler jeg nu med dig - det må være rigtigt godt jydsk TRÆLS.
God sommer til dig alligevel ;-)

Lydert sagde ...

Jeg er imponeret over, hvor mange positive tanker du har trods den hårde tid, du går igennem.For pokker, hvor jeg håber, du kommer rigtig godt igennem resten af behandlingen.
Rigtig god weekend med sol og masser af lækker is.

Benedicte sagde ...

Du har så sandelig fortjent din (mindst) daglige kvalitets-is! Sikken træls periode at komme igennem. Men med dit positive livssyn og din insisteren på at livet skal være godt - og smukt - trods sygdom, så er jeg sikker på at du alligevel gør det hele lidt nemmere for dig selv og for dine omgivelser. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke - pas godt på dig :-)
Kh Ditte

Irene sagde ...

Helle: Den skal i hvert fald prøves:-)
Karen-Ditte: Tak:-)
Lavendel: Åh ja, jeg elsker mine grønne sko:-)
Lise: Tak!
Sigrid: Det er rigtig TRÆLS!
Lydert: Tak!
Ditte : Tak!

Fru Kahr sagde ...

Tænk, at du allerede er over halvvejs med strålerne - men derfor må det alligevel kunne føles som om, der er uendelige langt til at du er i mål.

Selvfølgelig skal du nyde al den is du kan. (Vebbestrup is er også godt - men det er jo en længere køretur).

Kate sagde ...

krydser fingre for at du når helskindet igennem alle behandlingerne. Tænker meget på dig. God Vind...

Mette Lykke sagde ...

Du er så vidunderlig ukuelig, jeg er fyld med beundring for din måde at takle den ovenud hårde tid du gennemgår.
Knus fra Ærø.

Frujensensunikum sagde ...

Godt at høre at du har dig selv med hele vejen, dit ukuelige livssyn skal nok hjælpe dig godt igennem denne skrækkelige tid.
Kan kun alt for godt forestille mig stemningen på hospitalet, det kræver sin kvinde at holde modet oppe.
Sender dig varme tanker.

Line Jokumsen sagde ...

Når man kæmper som du gør det,. og stadig har kræfter til at heppe på andre (min kone, Kastanja) så fortjener man alt det gode i verden man kan få. Og lidt til.
Jeg ønsker dig rigtig god bedring, Irene. Jeg håber du får givet den lorte-sygdom en ordentlig lammer, så den fatter budskabet og holder sig væk!

Kram og Lys fra Line fra den anden side af Ligusteren.

www.frunielsen.com sagde ...

Hejsa Irene
Jeg vil lige give det nogle gode råd til din forbrændte hud.
Jeg har en veninde som lige er blevet færdig med alle behandlinger og hun var også voldsom forbrændt,-- så kom hun i mine hænder jeg har arbejdet på apotek i 35 år men ikke mere da jeg er blevet pensionist pga STRESS - nå men det har gjort at jeg nu vil leve resten af mit liv i den kreative verden. Nå men tilbage til rådene.

Der findes en serie der hedder Piere Fabre som er fremstillet af vand fra en helbredende kilde i sydfrankrig, man bliver sendt derned på sygesikringens regning i frankrig når man lider af slem eksem osv.
Du skal købe en flaske spray vand som dulmer, køler og giver fugt den bliver aldrig varm. Så skal du købe en flaske xytelium som er en slags zinkliniment men meget meget tyndere. Min venindes hud blev helet iløbet af en uge og bruger det stadig når brystet strammer osv.
God bedring knus frunielsen.com