søndag den 18. juli 2010

Boys Month 2



Drengesweater i dobbelt perlestrik med krave i str. ca. 2 år - en model jeg har strikket mange gange før. Den er nemlig rigtig god:-)
Babyer/børn har som regel ret store hoveder, så halshullet kan nemt blive for stramt, men denne model med den store krave er let at få både af og på, og samtidig varmer kraven dejligt i nakken.
Jeg kan godt lide at strikke børnetrøjer i en blanding af uld/bomuld, da jeg synes det er yderst velegnet til børn. Det er blødt og kradser ikke, men har alligevel uldens lune egenskaber.
Dette garn kan imidlertid ikke anbefales. Jeg synes det er hårdt og usmidigt at strikke med, så det bliver nok første og eneste gang, jeg bruger det. Håber i hvert fald, at trøjen bliver blødere efter en vask.
FAKTABOKS :
Design : Femina nr. 31, 2004
Garn: Geilsk 3-trådet Bomuld og uld
Garn fra lager : Ja
Anvendt : 200 gram med løbelængde 465m pr. 100 gram
Farve : Petroleum
Købt hos: Bente Geil
Pinde: Knitpicks 4- strikket med dobbelt tråd
Str. : 2 år

12 kommentarer:

Ingerlise sagde ...

Hvor nydelig strikket!

Min hverdag som pensionist sagde ...

Hvor er den flot...en rigtig drenge-ting ;o)

FrkTURKIS sagde ...

Sikke en dejlig trøje! Og ja, det er tit et problem at få trøjen over hovedet på knægten - så en rigtig god og fin halsløsning og farve :-)

Fríða sagde ...

ej, hvor er den flot! en rigtig klassiker.
kh.fra Island
Frida

Jette sagde ...

Den er bare vildt flot, og kan bruges til alt muligt. Hvor får du meget lavet.

Nette sagde ...

Den er fin. :-)

Enkelt, og som der allerede er skrevet, kan den bruges til mange
forskellige lejligheder.

Frujensensunikum sagde ...

Hvor er det bare flot, både farve og model er "rigtig" dreng.
Lidt ærgeligt med garnvalget :(

Gitte sagde ...

rigtig lækker drengebluse. Meget, meget sød. Sådan lidt maritim ;-)

fortsat god sommer.

Gitte

Emmy sagde ...

Hvor er det en dejlig drengetrøje.
Sikke et fint mønster og en god halslukning.

Jeg strikker også i bomuld/uld til mine børnebørn. Har strikket en vest i Merci, 50% Merinould og 50%bomuld. Det er lækkert blødt og holder sig godt i vask.

elle-melle sagde ...

Så fin denne var. Veldig smart halskant, noe slikt kunne jeg godt tenke meg å etterligne:)

Birte sagde ...

Skøn trøje. Jeg har mange der barsler i omgangskrdsen lige i den nærmeste tid, så den kun e jeg godt være hooked på.
Nu ved bibliotekaren vel tilfældigvis ikke, om det vil være muligt at låne det nummer af Femina på et bibliotek?
Jeg har ikke erfaring med at låne ugeblade.
Gad vide om den kunne være god i dobbelttrådet strømpegarn? Det er også lækkeret blødt til børn kradser ikke, er lunt og kan vaskes i maskine.

Hilsen Birte

Irene sagde ...

Tak for alle Jeres søde kommentarer!
Birte:
Man kan godt låne ugeblade på bibl., men så langt tilbage gemmer vi ikke:-)
Jeg vil gerne give dig en kopi af opskriften, men kan ikke lige regne ud hvordan:-) Prøv lige at skriv til mig på: irene@aagaard.me.uk