mandag den 30. juni 2008

February Lady Sweater


Smaddernem at strikke.
Passer perfekt som jeg vil have den.
Jeg har sat ovale perlemorsknapper i.
Bådformet halsudskæring, da jeg ikke kan have strik helt op under hagen.
Bestemt værd at strikke igen, men ikke lige nu. Man kan - som Svit skriver - blive en anelse træt af mønstret.
Strikket i Kauni 8/2 på pind nr. 3 1/2. Der gik godt 300gr til. Den vejer 269 gram. Dét dér med hvad den vejer og hvad man har brugt - er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor det aldrig stemmer overens ?

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er den dog blevet smuk, Irene og lige din farve. Tør man spørge til en dansk opskrift uden at stresse dig.

Anonym sagde ...

Flot!
Forskel i forbrug og faktisk vægt kan skyldes, at bundterne vejer for lidt - eller at garnet indeholder et eller andet restprodukt som f.eks. spindeolie, der forsvinder, når du vasker trøjen. Hvis der er spindeolie i garnet, kan man godt regne med 10 % vægtsvind, og det passer vist meget godt med dine iagttagelser.
Og så er der selvfølgelig også noget om luftfugtighed. Uld suger godt til sig, hvis luftfugtigheden er høj.

Irene sagde ...

Jeanette Mariae : Jeg skal nok skrive opskriften her.

Svit : Tak - så blev jeg så meget klogere:-)

Anonym sagde ...

Hvor er den blevet flot Irene...og var der noget med at du strikkede nedefra og opefter?

Mona sagde ...

Den er flot,en lækker trøje,den må jeg også snart igang med.

Anonym sagde ...

Selvom min nakke stadig gør knuder, vil jeg forsigtig gå i gang med denne skønne trøje. Tusind tak Irene, fordi du gør dette muligt ;-)

Merete sagde ...

Hvor er trøjen blevet smuk og sikke en farve.

Merete

Mariann sagde ...

Hvor er den flot, og en rigtig dejlig farve . Lynstrikker må da vist være dit mellemnavn :-)

Irene sagde ...

Tak for alle roserne ! Jeg er også selv tilfreds med den :-)

damsgaarden sagde ...

Den er rigtig flot, og lige din farve. Der er da virkelig gået selvsving i denne trøje her på bloggenen ;-))

Uldbegavet sagde ...

Hej Irene

Tusind tak for opskriften, det var utrolig pænt af dig at tænke på os, der er mindre øvede udi strikkekunsten.
Din trøje er bare så flot.
Jeg er dog lidt forvirret over strikkefastheden. Når jeg strikker med Kauni får jeg 24 m på 10 cm på p 3½. Hvordan kan du få 18-20 m på 10 cm? Har du strikket med dobbelt tråd?
Mange hilsner
Susanne